طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

شما میتوانید براحتی فایل طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه را با کمترین هزینه و بصورت فوری از این صفحه دریافت نمایید.کافیست بر روی خرید و دانلود کلیک کنید.

به کمک فایل طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه در زمان و هزینه خود صرفه جویی بزرگی خواهید کرد . تولید شیر ، ماست و خامه می تواند به عنوان یک کسب و کار کوچک و متوسط تولیدی به عنوان صنایع تبدیلی کمک شایانی به خلق ارزش افزوده و اشتغال و …نماید.
این طرح توجیهی می تواند برای سرمایه گذارانی که به تولید شیر ، ماست و خامه تمایل دارند ، کاربردی بوده و آنها را با میزان سرمایه گذاری ، هزینه ها و درآمدهای راه اندازی کارخانه تولید شیر ، ماست و خامه آشنا سازد.
اکثر طرحهای توجیهی ارائه شده در این وبسایت دارای اطلاعات مورد نیاز در مورد زمین و ساختمان ، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ، روند و پروسه تولید ، حجم واردات و صادرات و میزان تولید با توجه به سال نگارش اولیه بوده و دید کلی بسیار خوبی در مورد طرح توجیهی مدنظر شما ارائه خواهد کرد.

طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

    طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

 

نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید شیر و ماست و خامه پاستوریزه

فرآورده های لبنی به آن دسته از مواد غذایی اطلاق می شود ، که همگی از شیر تولید می شوند . معمولا ماده اولیه تولید انواع لبنیات ، شیر گاو است . اما گاهی از شیر سایر پستانداران همچون بز ، گوسفند ، گاومیش و اسب هم استفاده می شود . با توجه به این که محصول این طرح شامل شیر ، ماست و خامه می باشد .

• شیر

طبق اولین کنگره مواد غذایی که در سال ۱۹۰۸ میلادی در شهر ژنو تشکیل شد تعریف ( شیر ) به شرح زیر می باشد :

( شیر ، عبارت است از مجموع تولید شیر دوشی کامل و مداوم یک حیوان ماده شیر ده سالم و بدون خستگی مفرط که به خوبی تغذیه شده باشد . شیر باید با رعایت اصول بهداشتی جمع آوری شده و فاقد آغوز باشد .

• خواص ظاهری شیر

رنگ شیر معمولا سفید کدر و یا سفید چینی می باشد که علت آن وجود کازئین و کلسیم در شیر است . وقتی چربی شیر و به خصوص کاروتن آن زیاد باشد رنگ شیر کمی متمایل به زرد می شود و شیر کم چرب و یا شیری که به آن آب اضافه شود آبی رنگ به نظر می رسد .

در صورتی که ( پستان دام ) دارای بیماری باشد امکان درد شیر به رنگ های دیگر در آید که معمولاً غیر قابل مصرف می باشد . شیر دارای بوی خاصی نیست و فقط در اثر فساد و تجزیه ترکیبات آن ، بوی مختلفی از قبیل ترشیدگی و گندیدگی می دهد . مزه شیر در اثر وجود لاکتوز کمی شیرین است .

در بیماری های ورم پستایی دام به علت ازدیاد محسوس کلریدها مزه شیر کمی ( شور ) می گردد .

• ماست

ماست یکی از انواع لبنیاتی است که از تخمیر قند شیر توسط نوعی باکتری حاصل می شود . از هر نوع شیری می توان ماست تهیه نمود ولی امروزه بیشتر از ( شیر گاو ) استفاده می شود . باکتری ویژه تهیه ماست ، لاکتوز موجود در شیر را به اسید لاکتیک تبدیل می کند و به ماست بافت ژل مانندی می دهد . مزه تند و ترش ماست به دلیل وجود اسیدلاکتیک است .

• ارزش غذایی ماست

از نظر غذایی ماست یکی از بهترین فرآورده های شیر است و محتوی تمامی عناصر غذایی موجود در شیر می باشد . مواد پروتئینی آن بصورت بهتر و قابل هضم تری درآمده و مصرف آن باعث سهولت و تسریع هضم غذا می شود و به علت وجود اسید لاکتیک ، مانع رشد باکتری های مضر در روده می گردد و به رشد باکتری های مفید کمک می نماید .

• خامه

یکی از اجزای شیر چربی آن است که با استخراج آن می توان خامه ، کره و سرشیر تهیه نمود . خامه یکی از انواع لبنیات است . بیش از عمل هموژنیزه ، لایه چربی روی سطح شیر خام که به سرشیر معروف است را بر می دارند .

این چربی ، خامه نام می گیرد . در صنعت برای سرعت بخشیدن به تجمع چربی شیر روی سطح آن ، از دستگاه سانتریفوژ استفاده می کنند .

خامه با توجه به میزان چربی به انواع مختلفی تقسیم می شود که عبارتند از :

 خامه کم چرب که ۱۲ درصد چربی دارد .
 خامه سفت شده که ۳۰ درصد آن را چربی تشکیل می دهد .
 خامه سنگین که ۳۶ درصد چربی دارد .
 خامه های پرچرب که در اغلب فروشگاه ها به فروش میرسند و ۴۰ درصد چربی دارند که در تهیه انواع غذاها و دسرها از این نوع خامه استفاده می شود .
 نوع دیگری از خامه وجود درد که با حرارت دادن خامه معمولی تهیه می شود و به خامه پریده یا ترش معروف است . این خامه بسیار پرچرب بوده و۵۵ درصد چربی دارد .

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید شیر و ماست و خامه پاستوریزه

مواد غذایی بالاخص تولیدات دامی نقش اساسی و حیاتی در جوامع بشری ایفاء می کنند و دسترسی آحاد جامعه به غذای کافی و نیز سلامت تغذیه ای از محورهای اصلی توسعه جوامع و زیر ساخت های نسلهای آینده هر کشوری می باشد . از آنجایی که شیر و سایر مواد لبنی مهمترین منبع تأمین پروتئین حیوانی محسوب می شود .

افزایش کمی و بهبود کیفی این مواد غذایی از اهم سیاست های هر کشوری به شمار می رود . در ایران و با توجه به این موضوع طرحی را با عنوان ( طرح جامع شیری ) تعریف شده که دارای اهداف ذیل می باشد :

 افزایش تولید شیر خام به منظور افزایش مصرف سرانه شیر در کشور
 بهبود کیفیت تولید ، فرآوری و تبدیل شیر
 افزایش سطح درآمد تولید کنندگان و کمک به امور اقتصادی آنها
 ارتقاء زمینه توسعه پایدار و ایجاد امنیت غذایی
 افزایش بهره وری منابع تولید و تقلیل ضایعات
 افزایش اشتغال و توسعه منابع انسانی در زیر بخش ها

فرایند اجرای این طرح توجیهی تولید شیر و ماست و خامه پاستوریزه

فرآیند جمع آوری و دریافت شیر

شیر باید بالافاصله پس از دوشیدن تا ۴ درجه سرد شده و تا زمان تحویل به کارخانه در همین درجه حرارت باقی بماند . روی شیر ورودی آزمایش هایی از قبیل مزه و بو ، مقدار پروتئین ، چربی ، نقطه انجماد و تعداد با کتری ها انجام می شود .

کارخانه های شیر دارای بخش ویژه ( دریافت شیر ) هستند که شیر ارسالی از دامداری را دریافت می دارد . مقدار شیر ورودی با باسکون وزن می شود و سپس شیر خام برای انجام فرآیند بعدی بوسیله پمپ به داخل مخزن ذخیره فرستاده می شود .

جلوگیری از ورود هوا به داخل شیر ، اهمیت زیادی دارد که با نصب یک سیستم هوا گیر به این هدف نائل می شود . در زمان تخلیه شیر ، دریچه خروجی تانکر حمل کننده به سیستم هواگیر متصل می گردد و سپس شیر جریان می یابد . درجه حرارت شیر در هنگام حمل و نقل بطور اجتناب ناپذیری به بیش از ۴ درجه سانتی گراد افزایش می یابد .

بنابراین شیر پس از دریافت بوسیله صفحه های تبادل کننده حرارتی تا دمای کمتر از ۴ درجه سانتی گراد خنک می گردد و سپس در داخل مخازن سیلو به انتظار فرآیند باقی می مانند . شیر خام در داخل مخازن ایستاده و دوجداره که جداره داخلی آنها از جنس استیل ضد رنگ و لایه خارجی ورقه های فلزی بهم جوش داده شده می باشد با ظرفیت های مختلف ۲۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ لیتری ، ذخیره می گردند .

مخازن کوچک اغلب در داخل سالن تولید و مخازن بزرگ برای کاهش هزینه احداث ساختمان در خارج از سالن کار گذاشته می شوند .

تولید انواع شیر پاستوریزه

این محصول به عنوان ساده ترین محصول لبنی عرضه می شود و فرآیند تولید آن شامل یک پاستوریزاتور ، یک مخزن بینابینی و یک ماشین پر کن می باشد .

اگر تولید چند نوع فرآورده شیر مثل شیر کامل ، شیر پر چرپ ، کم چرپ و … مد نظر باشد فرآیند پیچیده تر می گردد . عمده فعالیت ها در این بخش پاستوریزاسیون ، همگن سازی ، استاندارد کردن و حفظ کیفیت مناسب شیر می باشد . زمان ماندگاری اصولاً بستگی به کیفیت شیر خام ورودی دارد .

در شرایط مطلوب می توان زمان ۱۰- ۸ روز در دمای ۷- ۵ درجه سانتی گراد را برای شیر پاستوریزه مناسب دانست .

تولید خامه

خامه ای که جهت فروش به بازار عرضه می گردد دارای درصد چربی متفاوتی می باشد . یک نوع خامه که به نام خامه نیم چرپ نامیده می شود حاوی ۱۸ – ۱۰ درصد چرپی می باشد که مصارف آشپزخانه ای دارد .

نوع معمول تر خامه حاوی ۴۰ – ۳۵ درصد چرپی می باشد که آن را در دستگاه عمل آوری فرآیند کرده که در نتیجه این نوع خامه بطور قابل ملاحظه ای غلیظ تر از خامه نیم چرپ می باشد .

این نوع خامه را خامه زدنی می نامند ، این نوع خامه را می توان بصورت زده یا نزده مورد استفاده قرار داد . روش اسکانیا یک روش عمومی جهت تولید خامه زدنی می باشد . بدین صورت که در این روش شیر تا دمای خامه گیری ( ۶۴- ۶۲ درجه سانتی گراد ) حرارت داده و سپس به وسیله سپراتور جدا می شود ، سپس چربی موجود در خامه استاندارد و پس از این مرحله در داخل مبدل های صفحه ای خنک می شود .

تولید فرآورده های تخمیری

برای تولید انواع فرآورده های تخمیری لبنی از استراتر ( Strater ) مختلفی استفاده می گردد که هر یک از خصوصیات ویژه ای برخورداند . فرآورده های تهیه شده از شیر به وسیله تخمیر اسید لاکتیک ( مثل ماست ) و تخمیر مخمر ( مثل کفیر ) را محصولات تخمیر شیر می نامند .

ماست

ماست یکی از معروفترین محصولات کشت داده شده شیر دنیا است . کیفیت ماست تولیدی از یک ناحیه به ناحیه دیگر متغییر می باشد . بطوری که برخی از کشورها آن را با ویسکوزیته بالا و برخی از دیگر کشورها آن را بصورت یک ژل نرم تولید می نمایند . انواع ماست را میتوان به صورت زیر طبقه بندی کرد :

نوع همزده : در این نوع گرمخانه گذاری در داخل مخزن و خنک کردن قبل از بسته بندی انجام می شود .

نوع تغلیظ شده : در این نوع گرمخانه گذاری در داخل مخزن و تغلیظ و خنک کردن قبل از بسته بندی انجام می گیرد . این نوع ماست را ماست چکیده هم می نامند .

ماست طعم دار

تولید ماست با طعم های مختلف با افزودن مواد طعم دهنده نیز متداول می باشد ، که از افزودنی های معمول برای تولید ماست طعم دار می توان به آب میوه ، میوه پخته و مربا اشاره نمود .

معمولاً نسبت میوه به ماست در حدود ۱۵ درصد بوده و شکر ۵۰ درصد وزن مخلوط میوه را تشکیل می دهد . فرآیندهای اولیه شیر بدون در نظر گرفتن نوع ماست مشابه هم می باشد که شامل استاندارد کردن چربی و ماده خشک ، عملیات حرارتی و هموژن کردن است .

استاندارد کردن ماده خشک توسط تبخیر کننده صفحه ای با افزودن پودر خشک انجام می شود . پس از این مراحل شیر پاستوریزه و سپس تا رسیدن به دمای ماست زنی خنک می شود .

با خرید فایل طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه میتوانید یک دید کلی در مورد پروژه طرح توجیهی مد نظر خود بدست آورید و با داشتن این اطلاعات میتوانید پروژه تولید شیر ، ماست و خامه را راحت تر و با هزینه کمتری به سرانجام برسانید.

بعد از پرداخت آنلاین فایل طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه بصورت اتوماتیک از طریق سایت قابل دانلود خواهد بود و همچنین یک نسخه از فایل طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه به ایمیل شما ارسال خواهد شد و شما میتوانید فایل طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه خریداری شده رو بعد از دانلود پرینت گرفته و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال نمایید.

با خرید و دانلود طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه در هزینه های خود صرفه جویی فراوانی خواهید کرد و با کمترین هزینه بیشترین اطلاعات در مورد پروژه تولید شیر ، ماست و خامه (طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه) بدست خواهید آورد.

اطلاعات موجود در طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه (طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه) طبق استانداردهای موجود طی سالهای 1384 الی 1402 نگارش شده و آخرین نسخه موجود بعد از خرید قابل دانلود و استفاده خواهد بود و البته با توجه به نوسانات قیمت ارز قطعاً نیاز به تغییر خواهند داشت که این امر با توجه به قیمت مرجع موجود در خود فایل طرح توجیهی امر سختی نخواهد بود و قابل محاسبه میباشد.

در صورت نیاز به اجرای پروژه تولید شیر ، ماست و خامه کارشناسنان خبره ما آماده ارائه طرح توجیهی طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه بر اساس نیاز و تناژ ظرفیت مد نظر میباشد و این طرحها بصورت استاندارد و طبق آخرین متدهای علمی و پیشرفته انجام خواهد گرفت.

تیم حرفه ای توجیهی صنعت با بیش از ۱۵ سال سابقه نگارش انواع طرحهای توجیهی در تمام زمینه های صنعتی و معدنی و خدماتی و کشاورزی و …. با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه در خدمت هموطنان عزیز میباشد و بزرگترین هدف ما رشد و تعالی صنعت این مرزو بوم بوده و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.شما میتوانید بعد از خرید فایل طرح توجیهی درخواستی خود با یکی از اعضای ارشد کانون مشاوران اعتباری و بانکی ایران بصورت رایگان مشاوره تلفنی داشته باشید.شماره تماس بلافاصله بعد از خرید در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در سریعترین زمان ممکن با مناسبترین قیمت طرح توجیهی اختصاصی خود را با آخرین استانداردهای موجود و تایید شده در سیستم بانکی تحویل بگیرید.

ممکن است شما با جستجوی کلمات زیر به وبسایت ما آمده باشید ! راه را کاملاً درست آمده اید.ما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیرید و به اهدافتان سریعتر و ارزانتر دست یابید:

دانلود طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

دانلود طرح امکان سنجی تولید شیر ، ماست و خامه

دانلود رایگان طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

دانلود فایل طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

دانلود فایل pdf طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

دانلود فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان طرح توجیهی و امکان سنجی مقدماتی تولید شیر ، ماست و خامه

دانلود رایگان طرح امکان سنجی مقدماتی تولید شیر ، ماست و خامه

نگارش طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

طرح کامفار

طرح کامفار تولید شیر ، ماست و خامه

طرح کامفار توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

کارشناس طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

کارشناس نگارش طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

طرح توجیهی ارزان قیمت تولید شیر ، ماست و خامه

طرح توجیهی قیمت مناسب تولید شیر ، ماست و خامه

وام بانکی طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

وام قرض الحسنه طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

وام بانک ملت طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

وام رسالت طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

وام مهر طرح توجیهی تولید شیر ، ماست و خامه

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0