طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

شما میتوانید براحتی فایل طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی را با کمترین هزینه و بصورت فوری از این صفحه دریافت نمایید.کافیست بر روی خرید و دانلود کلیک کنید.

به کمک فایل طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی در زمان و هزینه خود صرفه جویی بزرگی خواهید کرد . تولید سلول خورشیدی می تواند به عنوان یک کسب و کار کوچک و متوسط تولیدی به عنوان صنایع تبدیلی کمک شایانی به خلق ارزش افزوده و اشتغال و …نماید.
این طرح توجیهی می تواند برای سرمایه گذارانی که به تولید سلول خورشیدی تمایل دارند ، کاربردی بوده و آنها را با میزان سرمایه گذاری ، هزینه ها و درآمدهای راه اندازی کارخانه تولید سلول خورشیدی آشنا سازد.
اکثر طرحهای توجیهی ارائه شده در این وبسایت دارای اطلاعات مورد نیاز در مورد زمین و ساختمان ، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ، روند و پروسه تولید ، حجم واردات و صادرات و میزان تولید با توجه به سال نگارش اولیه بوده و دید کلی بسیار خوبی در مورد طرح توجیهی مدنظر شما ارائه خواهد کرد.

طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

        طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید سلول های خورشیدی یا فتوولتاییک

سلول خورشیدی ( Solar Cell ) قطعه ای از یک نیمه هادی با اتصال الکتریکی تشکیل شده است . این قطعه ، انرژی خورشیدی را جذب نموده و به انرژِی الکتریکی تبدیل می نماید . پرتوهای نوری که توسط سلول خورشیدی جذب می شوند باعث آزاد شدن کووالانت ( اتصالات اتمی در نیمه هادی ها ) و سپس ایجاد الکترون های منفی آزاد و حفره های مثبت آزاد می گردند . این موضوع باعث جابجایی بارهای مثبت و منفی می گردد .

با استفاده از الکترود در طرفین نیمه هادی جریان الکتریکی برقرار می شود که قدرت الکتریکی ( P= I× V ) حاصله به بارداده می شود . سلول های خورشیدی با فتوسل ها متفاوت هستند . در فتوسل ها با استفاده از خواص رسانایی نوری مواد شدت نور قابل اندازه گیری است . این قطعات نه برای تولید الکتریسیته بلکه برای اندازه گیری شدت نور در تجهیزات عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند .

اندازه سلول های خورشیدی با توجه به نوع کاربرد مورد نظر انتخاب می شود . اندازه این سلول ها معمولاً ۱۰×۱۰ و ۱۵×۱۵ سانتیمتر مربع است . شکل هندسی این سلول ها مربع مستطیل است ولی می توان آنها را به اشکال دیگری مانند دایره و نیم دایره نیز تولید نمود .

سلول های خورشیدی از یک لایه بسیار نازک ( چند میکرون ) سیلیکون نوع N و لایه ضخیم تری از سیلیکون نوع P تشکیل شده اند . سلول های خورشیدی از سیلیکون تک بلور ساخته می شوند علاوه بر این ماده مواد دیگر مانند سیلیکون های چند بلوره سیلیکون آمورف ، آرسفید گالیوم و سولفید کارمیم نیز در ساخت سلول های جدید تر مورد استفاده قرار می گیرند .

تحت شرایط مناسب یک سلول خورشیدی با ابعاد ۱۰×۱۰ سانتیمتر در معرض تابش مستقیم خورشید می تواند ۵/۱ ولت برق تولید نماید . از پیوستن تعدادی از سلول های خورشیدی یک ماژول ( مدول ) ایجاد می گردد و از اتصال تعدادی از ماژول ها یک آرایه ساخته می شود .

مزایا سلول های خورشیدی

ـ منبع انرژی خورشیدی فراگیر و تمام نشدنی است .
ـ اشعه ندارد ، نمی سوزد ، نیاز به سوخت رادیو اکتیو ندارد .
ـ هزینه عملیاتی آن پایین است .
ـ قطعات متحرک ندارد .
ـ قابلیت اطمینان بالا در ماژول های خورشیدی ( تابش بیش از ۲۰ سال )
ـ دارای انرژی حرارتی محدودی برای عمل هستند ( استهلاک کم و ایمنی بالا ) ـ ماژولار هستند ( اندازه متفاوت ) ـ سریع نصب می شوند .
ـ می توانند سیستم موجود اعم از ساختمانی و غیره سریعاً یکپارچه شوند .
ـ قابل نصب در نزدیک محل مصرف انرژی هستند .
ـ مورد قبول عموم مردم است .
ـ از نظر ایمنی عالی هستند .
معایب سلول های خورشیدی
ــ منبع انرژی پراکنده است .
ــ هزینه های نصب و خرید آنها بالاست .
ــ قطعات جانبی یک سیستم انرژی خورشیدی شامل باتری های عمر طولانی ندارد .
ـ خدمات تجاری در دسترس گسترده ای برای نصب و راه راه اندازی آنها وجود ندارد .
ـ ذخیره انرژی در سیستم های انرژی خورشیدی با کارایی بالا از نظر اقتصادی دارای محدودیت هایی است .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید سلول های خورشیدی یا فتوولتاییک

کاهش شدید قیمت سلول های خورشیدی در سال های اخیر باعث رشد چشمگیر استفاده از آنها در حوزه های مختلف شده است . این منبع انرژی که در زمانی غیر اقتصادی به نظر می رسید در حال حاضر برای کاربران خصوصی و مردم ، شرکت های تجاری و همچنین دولت ها بسیار جذاب است . کاربردهای سیستم های متشکل از سلول های خورشیدی به عنوان منبع انرژی به صورت زیر طبقه بندی می گردد :

الف : سلول های خورشیدی بدون شبکه بندی ( Off –grid )

۱ – کاربردهای مصرفی شامل :

کاربردهای خانگی ( in‐door ) :
ابزار و لوازم الکترونیکی و الکتریکی
گوشی تلفن های همراه
انواع ساعت
ماشین حساب
کاربردهای خارج از خانه ( Out‐ door ) :
ابزارهای شارژ الکتریکی
آب نما و فواره ها
تأمین نور پارک ها و معابر عمومی شهری
سیستم تهویه هوای خودرو و …..
تأمین انرژی قایق های کوچک
کاربردهای صنعتی
مخابرات
علایم راهنمایی و رانندگی و ترافیکی
واسط پردازش داده در نقاط تلاقی از راه دور
نمایشگرهای صنعتی
حفاظت کاتدی
پایش از راه دور
هتل ها و رستوران ها
خنک نگه داشتن مواد پزشکی ( مانند واکسن ها و فرآورده های خونی )
کاربرد در مناطق دور افتاده
فانوس و چراغ های راهنما ( دریایی و …..)
تأمین برق خانواده ها و تجهیزات روستایی
شارژ انواع باتری
تصفیه خانه ها و تجهیزات کوچک تصفیه آب
روشنایی معابر دور افتاده
مدارس

ب : سلول های خورشیدی شبکه بندی شده ( Grid‐ Connected )

شبکه های غیر متمرکز
پشت بام های خصوصی ( برای تأمین انرژی )
کاربرد در مراکز آموزشی ( مدارس و ….) و پژوهشی
استفاده در برج های مسکونی و اداری
شبکه های متمرکز
تولید نیروی در نیروگاه های خورشیدی
تأمین برق تاسیسات و ادارات صنعتی
دیواره های کاهش صوت
با توجه به آمار سال های ۲۰۰۰- ۱۹۸۰ بیشترین کاربرد سلول های خورشیدی در حوزه تولید نیرو در مناطق دور افتاده قرار دارد و پس از آن سیستم های شبکه ای و سپس کاربردهای خانگی قرارگرفته اند بیشترین رشد طی این بازه متعلق به تولید نیرو در مناطق دور افتاده است که پس از سال ۱۹۹۴ کاربردهای سیستم های شبکه ای سلول خورشیدی نیز در کنار آن رشد بسیار چشمگیری داشته است .

با خرید فایل طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی میتوانید یک دید کلی در مورد پروژه طرح توجیهی مد نظر خود بدست آورید و با داشتن این اطلاعات میتوانید پروژه تولید سلول خورشیدی را راحت تر و با هزینه کمتری به سرانجام برسانید.

بعد از پرداخت آنلاین فایل طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی بصورت اتوماتیک از طریق سایت قابل دانلود خواهد بود و همچنین یک نسخه از فایل طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی به ایمیل شما ارسال خواهد شد و شما میتوانید فایل طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی خریداری شده رو بعد از دانلود پرینت گرفته و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال نمایید.

با خرید و دانلود طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی در هزینه های خود صرفه جویی فراوانی خواهید کرد و با کمترین هزینه بیشترین اطلاعات در مورد پروژه تولید سلول خورشیدی (طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی) بدست خواهید آورد.

اطلاعات موجود در طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی (طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی) طبق استانداردهای موجود طی سالهای 1384 الی 1402 نگارش شده و آخرین نسخه موجود بعد از خرید قابل دانلود و استفاده خواهد بود و البته با توجه به نوسانات قیمت ارز قطعاً نیاز به تغییر خواهند داشت که این امر با توجه به قیمت مرجع موجود در خود فایل طرح توجیهی امر سختی نخواهد بود و قابل محاسبه میباشد.

در صورت نیاز به اجرای پروژه تولید سلول خورشیدی کارشناسنان خبره ما آماده ارائه طرح توجیهی طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی بر اساس نیاز و تناژ ظرفیت مد نظر میباشد و این طرحها بصورت استاندارد و طبق آخرین متدهای علمی و پیشرفته انجام خواهد گرفت.

تیم حرفه ای توجیهی صنعت با بیش از ۱۵ سال سابقه نگارش انواع طرحهای توجیهی در تمام زمینه های صنعتی و معدنی و خدماتی و کشاورزی و …. با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه در خدمت هموطنان عزیز میباشد و بزرگترین هدف ما رشد و تعالی صنعت این مرزو بوم بوده و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.شما میتوانید بعد از خرید فایل طرح توجیهی درخواستی خود با یکی از اعضای ارشد کانون مشاوران اعتباری و بانکی ایران بصورت رایگان مشاوره تلفنی داشته باشید.شماره تماس بلافاصله بعد از خرید در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در سریعترین زمان ممکن با مناسبترین قیمت طرح توجیهی اختصاصی خود را با آخرین استانداردهای موجود و تایید شده در سیستم بانکی تحویل بگیرید.

ممکن است شما با جستجوی کلمات زیر به وبسایت ما آمده باشید ! راه را کاملاً درست آمده اید.ما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیرید و به اهدافتان سریعتر و ارزانتر دست یابید:

دانلود طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

دانلود طرح امکان سنجی تولید سلول خورشیدی

دانلود رایگان طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

دانلود فایل طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

دانلود فایل pdf طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

دانلود فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان طرح توجیهی و امکان سنجی مقدماتی تولید سلول خورشیدی

دانلود رایگان طرح امکان سنجی مقدماتی تولید سلول خورشیدی

نگارش طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

طرح کامفار

طرح کامفار تولید سلول خورشیدی

طرح کامفار توجیهی تولید سلول خورشیدی

کارشناس طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

کارشناس نگارش طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

طرح توجیهی ارزان قیمت تولید سلول خورشیدی

طرح توجیهی قیمت مناسب تولید سلول خورشیدی

وام بانکی طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

وام قرض الحسنه طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

وام بانک ملت طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

وام رسالت طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

وام مهر طرح توجیهی تولید سلول خورشیدی

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0