طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

شما میتوانید براحتی فایل طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی را با کمترین هزینه و بصورت فوری از این صفحه دریافت نمایید.کافیست بر روی خرید و دانلود کلیک کنید.

به کمک فایل طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی در زمان و هزینه خود صرفه جویی بزرگی خواهید کرد . تولید عصاره خشک گیاهان دارویی می تواند به عنوان یک کسب و کار کوچک و متوسط تولیدی به عنوان صنایع تبدیلی کمک شایانی به خلق ارزش افزوده و اشتغال و …نماید.
این طرح توجیهی می تواند برای سرمایه گذارانی که به تولید عصاره خشک گیاهان دارویی تمایل دارند ، کاربردی بوده و آنها را با میزان سرمایه گذاری ، هزینه ها و درآمدهای راه اندازی کارخانه تولید عصاره خشک گیاهان دارویی آشنا سازد.
اکثر طرحهای توجیهی ارائه شده در این وبسایت دارای اطلاعات مورد نیاز در مورد زمین و ساختمان ، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ، روند و پروسه تولید ، حجم واردات و صادرات و میزان تولید با توجه به سال نگارش اولیه بوده و دید کلی بسیار خوبی در مورد طرح توجیهی مدنظر شما ارائه خواهد کرد.

طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

                   طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

 

طرح تولید عصاره خشک استاندارد گیاهان دارویی

عصاره خشک به عصاره هایی از گیاهان اطلاق می شود که در اثر غلیظ کردن و خشک کردن عصاره های مایع تحت شرایط ملایم، به دست می آید.
در هنگام تهیه عصاره های خشک به طور کلی عمل پرکولاسیون را زمانی خاتمه می دهند که از یک قسمت از ماده گیاهی ۳ تا ۴ قسمت عصاره تهیه شده باشد و یا مقدار حلال مورد نظر در دستورالعمل مصرف شده باشد. در صورتی که دستورالعمل دیگری نباشد، عمل حذف حلال را با استفاده از حمام بخار و تحت خلاء و حرارتی که بالاتر از ۷۰ درجه سانتیگراد نباشد انجام می دهند و درجه حرارت عصاره بالاتر از ۵۰ درجه سانتیگراد بالغ نگردد. سپس عصاره خشک شده حاصل را در دسیکاتور طوری خشک می نمایند که حداکثر رطوبت آن از ۵ درصد تجاوز نکند. باید در نظر داشت که عصاره های خشک شده اغلب جاذب رطوبت می باشند بدین سبب باید آنها را در ظروف کاملا سربسته و بر روی یک ماده خشک کننده نگهداری نمود. به علت ترکیب پیچیده عصاره ها، نقطه انجماد اکثر آنها پایین می باشد بدین سبب آنها در حرارت نسبتا پایین هم نرم می شوند. بدین جهت باید آنها را سرد نگهداری نمود و در محیط سرد و با وسایل سرد شده به صورت پودر در آورد. در غیر این صورت عصاره های سرد در حرارت عادی اتاق به علت جذب رطوبت هوا به سرعت مرطوب می گردند. کشور پهناور ایران به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی کره زمین، محل تلاقی چندین نوع آب و هوای مختلف بوده و به همین دلیل از آب و هوای متنوعی برخوردار است. این شرایط آب و هوایی به اضافه خاک های متفاوت در مراتع، کوهستان ها، جنگل ها و کویرها که در ارتفاعات مختلف از سطح دریا قرار گرفته اند باعث ایجاد فلور گیاهی کم نظیر در این سرزمین شده است. این بدان معنا است که شرایط جغرافیایی ایران برای رشد اکثر گونه های موجود در دنیا مناسب است. بررسی های فیتوشیمیایی بر روی ۱۷۰۰ گونه گیاه نشان داده است که گیاهان ایران از کمیت و کیفیت مواد مؤثره بسیار خوبی برخورد دارند. بر این اساس یکی از فرضیاتی که در نظر گرفته می شود این است که گیاهان جمع آوری شده دارای میزان ماده مؤثره کافی می باشند و در اثر عصاره گیری ماده مؤثر(API) آنها دچار تخریب شیمیایی نمی گردد و پودر خشک حاصل از عصاره گیری حاوی مواد دارویی مورد نظر به اندازه کافی خواهند بود تا بتواند اثرات درمانی خود را بروز دهد. آنچه که در این مطالعه مورد نظر است، عصاره های خشک گیاهان دارویی می باشد.

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید عصاره خشک استاندارد گیاهان دارویی

موارد مصرف و کاربرد عصاره گیاهان دارویی به منظور درمان امراض بسیار متنوع می باشد. در زیر موارد مصرف برخی از عصاره های گیاهی آورده شده است:
عصاره شیرین بیان: درمان زخم معده و اثنی عشر، ترشح زیاد اسید(ترشی) و نفخ معده، جلوگیری از اکسرپپتیک در مصرف همزمان با داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی.
عصاره خشک برگ سنا: ملین و مسهل
عصاره گیاه ساعتی: آرام بخش، خواب آور، شل کننده عضلات
عصاره گیاه سرخ ولیک: کاردیوتونیک، موثر در CHF و آنژین صدری، پایین آورنده فشارخون، ضد آرتریواسکلروز، کاهش دهنده ضربان های قلب با منشا عصبی.
عصاره آویشن: خلط آور، درمان کننده سرفه، برطرف کردن نشانه های سرماخوردگی، سرفه و احتقان بینی

اهمیت طرح تولید عصاره خشک استاندارد گیاهان دارویی

همان طور که بیان شد، با توجه به اثر سوء مواد و داروهای شیمیایی، کشورهای دنیا از جمله کشورهای پیشرفته در فکر تغییر الگوی مصرف داروها از شیمیایی به گیاهی شده اند به طوری که اکنون قریب به ۵۰ درصد از داروهای مصرفی در اروپا گیاهی می باشند. فاکتورهایی که سبب تشویق و ترغیب استفاده از گیاهان در تولید داروها می گردند عبارتند از:
۱- تولید دارو از منابع گیاهی، نوعی خودکفایی علمی و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر را به دنبال خواهد داشت.
۲- تولید مواد دارویی از منابع گیاهی سبب کاهش خروج منابع بسیار زیاد ارز از مملکت می گردد و نیز تولید انبوه داروهای گیاهی، منجر به کاهش قیمت تمام شده دارو جهت مصرف بیماران خواهد شد.
۳- تولید مواد دارویی از منابع گیاهی سبب ایجاد کار و رونق کشاورزی جهت پرورش گیاهان دارویی و یا جمع آوری مجاز و محدود آنها از مراتع و نقاط رها شده می گردد.
۴- استفاده از گیاهان دارویی زمینه پژوهش های علمی را با سهولت بیشتری فراهم می سازد.
۵- به دلیل پرورش گیاهان در طبیعت، مصرف آنها در مواردی که اثر درمانی آنها به اثبات رسیده، سازگاری بیشتری با بدن انسان و طبیعت وی داشته و عوارض حاد کمتری نسبت به داروهای صناعی دارد.
۶- در بسیاری از گیاهان، مواد مؤثره منحصر به فردی یافت نمی شود و همین امر موجب پایین بودن دوز مواد مؤثره موجود در یک گیاه و ایجاد اثر همکاری در بین مواد مؤثره آن می گردد.
۷- در گیاهان دارویی موادی وجود دارد که اثرات سوء مواد مؤثره آنها را خنثی می نمایند. لذا گیاه درمانی در مقایسه با شیمی درمانی از عوارض جانبی کمتری برخوردار است.

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید عصاره خشک استاندارد گیاهان دارویی

خشک کن پاششی
استخراج کننده
تبخیر کننده
تغلیظ کننده عصاره
آسیاب
دستگاه های بسته بندی محصول

با خرید فایل طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی میتوانید یک دید کلی در مورد پروژه طرح توجیهی مد نظر خود بدست آورید و با داشتن این اطلاعات میتوانید پروژه تولید عصاره خشک گیاهان دارویی را راحت تر و با هزینه کمتری به سرانجام برسانید.

بعد از پرداخت آنلاین فایل طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی بصورت اتوماتیک از طریق سایت قابل دانلود خواهد بود و همچنین یک نسخه از فایل طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی به ایمیل شما ارسال خواهد شد و شما میتوانید فایل طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی خریداری شده رو بعد از دانلود پرینت گرفته و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال نمایید.

با خرید و دانلود طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی در هزینه های خود صرفه جویی فراوانی خواهید کرد و با کمترین هزینه بیشترین اطلاعات در مورد پروژه تولید عصاره خشک گیاهان دارویی (تولید عصاره خشک گیاهان دارویی) بدست خواهید آورد.

اطلاعات موجود در طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی (تولید عصاره خشک گیاهان دارویی) طبق استانداردهای موجود طی سالهای 1384 الی 1402 نگارش شده و آخرین نسخه موجود بعد از خرید قابل دانلود و استفاده خواهد بود و البته با توجه به نوسانات قیمت ارز قطعاً نیاز به تغییر خواهند داشت که این امر با توجه به قیمت مرجع موجود در خود فایل طرح توجیهی امر سختی نخواهد بود و قابل محاسبه میباشد.

در صورت نیاز به اجرای پروژه تولید عصاره خشک گیاهان دارویی کارشناسنان خبره ما آماده ارائه طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی بر اساس نیاز و تناژ ظرفیت مد نظر میباشد و این طرحها بصورت استاندارد و طبق آخرین متدهای علمی و پیشرفته انجام خواهد گرفت.

تیم حرفه ای توجیهی صنعت با بیش از ۱۵ سال سابقه نگارش انواع طرحهای توجیهی در تمام زمینه های صنعتی و معدنی و خدماتی و کشاورزی و …. با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه در خدمت هموطنان عزیز میباشد و بزرگترین هدف ما رشد و تعالی صنعت این مرزو بوم بوده و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.شما میتوانید بعد از خرید فایل طرح توجیهی درخواستی خود با یکی از اعضای ارشد کانون مشاوران اعتباری و بانکی ایران بصورت رایگان مشاوره تلفنی داشته باشید.شماره تماس بلافاصله بعد از خرید در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در سریعترین زمان ممکن با مناسبترین قیمت طرح توجیهی اختصاصی خود را با آخرین استانداردهای موجود و تایید شده در سیستم بانکی تحویل بگیرید.

ممکن است شما با جستجوی کلمات زیر به وبسایت ما آمده باشید ! راه را کاملاً درست آمده اید.ما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیرید و به اهدافتان سریعتر و ارزانتر دست یابید:

دانلود تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

دانلود طرح امکان سنجی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

دانلود رایگان طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

دانلود فایل طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

دانلود فایل pdf طرح توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

دانلود فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان طرح توجیهی و امکان سنجی مقدماتی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

دانلود رایگان طرح امکان سنجی مقدماتی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

نگارش تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

طرح کامفار

طرح کامفار تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

طرح کامفار توجیهی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

کارشناس تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

کارشناس نگارش تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

طرح توجیهی ارزان قیمت تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

طرح توجیهی قیمت مناسب تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

وام بانکی تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

وام قرض الحسنه تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

وام بانک ملت تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

وام رسالت تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

وام مهر تولید عصاره خشک گیاهان دارویی

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0