طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

شما میتوانید براحتی فایل طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج را با کمترین هزینه و بصورت فوری از این صفحه دریافت نمایید.کافیست بر روی خرید و دانلود کلیک کنید.

به کمک فایل طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج در زمان و هزینه خود صرفه جویی بزرگی خواهید کرد . تولید روغن از سبوس برنج می تواند به عنوان یک کسب و کار کوچک و متوسط تولیدی به عنوان صنایع تبدیلی کمک شایانی به خلق ارزش افزوده و اشتغال و …نماید.
این طرح توجیهی می تواند برای سرمایه گذارانی که به تولید روغن از سبوس برنج تمایل دارند ، کاربردی بوده و آنها را با میزان سرمایه گذاری ، هزینه ها و درآمدهای راه اندازی کارخانه تولید روغن از سبوس برنج آشنا سازد.
اکثر طرحهای توجیهی ارائه شده در این وبسایت دارای اطلاعات مورد نیاز در مورد زمین و ساختمان ، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ، روند و پروسه تولید ، حجم واردات و صادرات و میزان تولید با توجه به سال نگارش اولیه بوده و دید کلی بسیار خوبی در مورد طرح توجیهی مدنظر شما ارائه خواهد کرد.

طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

        طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید و بسته بندی روغن سبوس برنج

این روغن به جهت اثرات دارویی مثبت از جمله کاهش کلسترول و چربی خون ، غذای سلامتی و روغن قلب نامیده می شود . مصرف روغن سبوس از تجمع پلاکت ها در خون و در نتیجه امراض قلبی/ عروقی جلوگیری می کند .

روغن سبوس برنج دارای نزدیکترین ترکیب چربی های توصیه شده توسط مجمع قلب آمریکا می باشد . این روغن برای سالاد عالی و نیز برای مصرف پخت و پز سرخ کردنی بسیار مناسب است . دمای دودی شدن آن بالاست که از تجزیه اسیدهای چرب در دمای بالا جلوگیری می کند .

گرانروی آن بالا بوده و موقع سرخ کردن روغن کمتری جذب مواد غذایی می شود . مزه غذای پخته شده را بهبود داده و سبب کاهش کلسترول می شود . روغن سبوس برنج از مواد با درجه آلرژی زایی بسیار کم محسوب شده و در تغذیه کودکان مفید است . دوام روغن سبوس برنج از مواد با درجه زیاد است و به راحتی فاسد نمی شود .

مصرف دو قاشق غذا خوری آن در روز میزان کلسترول را در بزرگسالان کاهش می دهد . اثر کاهش کلسترول بواسطه مصرف روغن سبوس از روغن زیتون بیشتر است . همچنین مسائل ایمنی روغن سبوس برنج بوسیله کمیته FDA/WHO اداره امور دارویی و غذایی سازمان بهداشت جهانی مورد بررسی قرار گرفته و ایمنی آن برای مصرف انسان بدون هیچگونه عوارض جانبی مورد تایید قرار گرفته است .

انسان در رژیم غذایی خود دو نوع چربی استفاده می کند ، یک نوع چربی غیر آشکار اندک است و باید برای حفظ سلامتی کیفیت و کمیت چربی آشکار (Visible fat ) که عملا توسط روغن طباخی ، سالاد و سایر مواد روفنی به مواد غذایی اضافه می شود ، را کنترل نمود .

روغن مناسب باید پایداری خوبی در مقابل فرایندهای حرارتی و اکسیداسیون داشته باشد ، ضمن اینکه طعم آن مطلوب، طول عمر و قیمت آن مناسب باشد . امروزه درصد بالایی از روغن سبوس برنج برای مصرف خوراکی و تنها درصد جزئی آن در صنایع صابون سازی و تولید اسیدهای چرب بکار می رود .

باتوجه به تایید ایمنی کامل مصرف خوراکی روغن سبوس بویژه با تاثیرات قابل توجه در کاهش کلسترول و تری گلیسرید ، گرایش به مصرف روغن سبوس رو به فزونی است . ارزش روغن سبوس برنج که غذای سلامتی ( Health food ) ، روغن قلب ( Heart oil ) ، روغن سلامتی ( Health oil ) و دوستدار قلب ( Heart friendly ) نیز نامیده می شود.

به جهت ویژگی های ممتاز آن از نظر ترکیب مواد ماکرو و میکرو می باشد .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید و بسته بندی روغن سبوس برنج

الف – روغن تصفیه شده : برای تهیه روغنهای خوراکی , صنایع دارویی و بهداشتی مناسب است . روغن تصفیه شده شفاف ، دارای رنگی روشن و بدون بو با ویسکوزیته کم با طعم کمی شیرین میباشد .

تقاضای فزاینده ای برای روغن سبوس به عنوان روغن پخت و پز و سالاد و نیز ماده اولیه تولید مارگین وجود دارد . ازطرف دیگر کاربرد صنعتی آن برای تهیه اسیدهای چرب ، اسیدهای استثاریک ، اسید اولئیک ، گلیسیرین و صابونها ( مخصوصاً ) نیز مورد توجه می باشد .

ب – روغن خام درجه ۱: در تهیه انواع صابونها ، اسیدهای چرب افزودنی خوراک دام به ویژه اسبهای مسابقه ای وموارد صنعتی بکار میرود .

ج – روغن خام درجه ۲ : روغن خام در تولید انواع صابونها ، اسیدهای چرب و مصارف صنعتی دیگر بکار می رود .

اهمیت استفاده از روغن سبوس برنج در رژیم غذایی انسان

• روغن سبوس برنج برای قلب مفید است ، حاوی اوریزانول است که سبب کاهش کلسترول بد LDL و افزایش کلسترول خوب HDL و نیز کاهش تر گلیسیرید می شود .
• دارای نسبت ایده آل از اسیدهای چرپ اشباع و غیراشباع است .
• روغن سبوس برای پوست بسیار مفید بوده و حاوی اسکوالن است که سبب تقویت پوست شده و چروک افتادن را به تأخیر می اندازد .
• حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی محافظ پوست است .
• حاوی ۴- هیدروکسی -۳- متوکسی سینامیک است که سبب ترشحات هورمونی شده که تجدید جوانی را به دنبال دارد
• حاوی توکوفرول است که سبب توازن سیستم عصبی می شود .
• حاوی توکوترینول است که خواص ضد سرطان و ضد التهاب خون دارد .
• مقدار کالری حاصل از این روغن در مقایسه با سایر روغنهای خوراکی ، در موقع طبخ ۱۵% کمتر است .
• مصرف روغن برنج برای بیماران دیابتی مضر نمی باشد ، چون موجب ساخته شدن کلسترول مضر نمی باشد .
• مصرف روغن برنج برای افرادی که مبتلا به بیماری نرمی استخوان هستند توصیه می شود . زیرا کلسیم موجود در روغن موجب بهبود بیمار می شود لذا مصرف آن برای کودکان و افراد سالخورده توصیه می گردد .
• میزان کم سدیم در روغن برنج و زیادی پتاسیم در آن موجب بهبودی بیماران دارای فشار خون بالا می شود .
• با صرف روغن برنج میزان رسوب عناصر در دیواره رگها ، کاهش یافته و سیستم گردش خون با سهولت جریان می یابد ، لذا سبب بهبود بیماران قلبی می شود .

فرایند اجرای این طرح توجیهی تولید و بسته بندی روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج به وسیله استخراج سبوس برنج با حلال هگزان تهیه می شود . حلال باید از نوع خوراکی بوده و عاری از هرگونه هیدروکربن کلردار شده باشد . به طور کلی سبوس برنج جوشیده ، روغن بیشتری نسبت به سبوس خام تولید می کند .

ابتدا ناخالصی های سبوس برنج را تمیز و پاک نموده و پس از خشک کردن سبوس برنج تا رطوبت ۴ – ۵ درصد ، سبوس را به داخل استخراج کننده ( عصاره گیر ) هدایت می کنند . هگزان به عنوان حلال از قسمت فوقانی دستگاه استخراج کننده تزریق می گردد ، تا روغن خام را حل نموده و به خوبی با هم امتزاج یابند .

سپس آنها را در مخازن مخصوص ذخیره می نمایند . روغن استخراج شده از سبوس برنج در دستگاه استخراج کننده ( عصاره گیر ) باقی می ماند . روغن استخراج شده از سبوس برنج موجود در دستگاه استخراج کننده را پس از این که حلال آن خارج گردید ، توسط جدا کننده های بادی به داخل سیکلون هدایت می کنند .

میزان بهره ( راندمان ) تولید روغن خام ۲۰ – ۱۵ درصد و میزان بهره ( راندمان تولید ) روغن استخراج شده سبوس برنج ۸۰ – ۵/۷۹ درصد می باشد .

فرآیند تصفیه سبوس برنج

۱٫ روغن خام
۲٫ سود سوز آور
۳٫ خاک رس فعال
۴٫ سفید کردن
۵٫ سرد کردن
۶٫ صاف کردن
۷٫ بوزدایی
۸٫ روغن تصفیه شده

عملیات تصفیه نیز بدین صورت است که ابتدا اسیدهای چرب آزاد اضافی را با اضافه کردن مقداری NaOH ، خنثی کرده و کاهش می دهند . سپس رنگ آن را با کمک خاک رس فعال از بین می برند تا روغن سفید حاصل شود . در مرحله بعد قسمتی از مایع روغنی در اثر یک فرآیند کریستالیزه شدن به شکل واکس ( موم ) در آمده و با یک صافی جدا می شود .

مابقی مایع وارد مرحله بوزدایی از روغن شده که در آن بوهای نامطبوع در اثر بخار با فشار بالا که دمای ۲۴۰ – ۲۳۰ درجه سلسیوس ایجاد می کند از روغن خارج می شود . بدین ترتیب روغن خام توسط دستگاه تصفیه کننده و سفید کننده ، تصفیه و سفید می شود و متعاقب آن بسته بندی و جهت فروش آماده می شود .

با خرید فایل طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج میتوانید یک دید کلی در مورد پروژه طرح توجیهی مد نظر خود بدست آورید و با داشتن این اطلاعات میتوانید پروژه تولید روغن از سبوس برنج را راحت تر و با هزینه کمتری به سرانجام برسانید.

بعد از پرداخت آنلاین فایل طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج بصورت اتوماتیک از طریق سایت قابل دانلود خواهد بود و همچنین یک نسخه از فایل طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج به ایمیل شما ارسال خواهد شد و شما میتوانید فایل طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج خریداری شده رو بعد از دانلود پرینت گرفته و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال نمایید.

با خرید و دانلود طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج در هزینه های خود صرفه جویی فراوانی خواهید کرد و با کمترین هزینه بیشترین اطلاعات در مورد پروژه تولید روغن از سبوس برنج (طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج) بدست خواهید آورد.

اطلاعات موجود در طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج (طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج) طبق استانداردهای موجود طی سالهای 1384 الی 1402 نگارش شده و آخرین نسخه موجود بعد از خرید قابل دانلود و استفاده خواهد بود و البته با توجه به نوسانات قیمت ارز قطعاً نیاز به تغییر خواهند داشت که این امر با توجه به قیمت مرجع موجود در خود فایل طرح توجیهی امر سختی نخواهد بود و قابل محاسبه میباشد.

در صورت نیاز به اجرای پروژه تولید روغن از سبوس برنج کارشناسنان خبره ما آماده ارائه طرح توجیهی طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج بر اساس نیاز و تناژ ظرفیت مد نظر میباشد و این طرحها بصورت استاندارد و طبق آخرین متدهای علمی و پیشرفته انجام خواهد گرفت.

تیم حرفه ای توجیهی صنعت با بیش از ۱۵ سال سابقه نگارش انواع طرحهای توجیهی در تمام زمینه های صنعتی و معدنی و خدماتی و کشاورزی و …. با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه در خدمت هموطنان عزیز میباشد و بزرگترین هدف ما رشد و تعالی صنعت این مرزو بوم بوده و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.شما میتوانید بعد از خرید فایل طرح توجیهی درخواستی خود با یکی از اعضای ارشد کانون مشاوران اعتباری و بانکی ایران بصورت رایگان مشاوره تلفنی داشته باشید.شماره تماس بلافاصله بعد از خرید در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در سریعترین زمان ممکن با مناسبترین قیمت طرح توجیهی اختصاصی خود را با آخرین استانداردهای موجود و تایید شده در سیستم بانکی تحویل بگیرید.

ممکن است شما با جستجوی کلمات زیر به وبسایت ما آمده باشید ! راه را کاملاً درست آمده اید.ما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیرید و به اهدافتان سریعتر و ارزانتر دست یابید:

دانلود طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

دانلود طرح امکان سنجی تولید روغن از سبوس برنج

دانلود رایگان طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

دانلود فایل طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

دانلود فایل pdf طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

دانلود فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان طرح توجیهی و امکان سنجی مقدماتی تولید روغن از سبوس برنج

دانلود رایگان طرح امکان سنجی مقدماتی تولید روغن از سبوس برنج

نگارش طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

طرح کامفار

طرح کامفار تولید روغن از سبوس برنج

طرح کامفار توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

کارشناس طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

کارشناس نگارش طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

طرح توجیهی ارزان قیمت تولید روغن از سبوس برنج

طرح توجیهی قیمت مناسب تولید روغن از سبوس برنج

وام بانکی طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

وام قرض الحسنه طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

وام بانک ملت طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

وام رسالت طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

وام مهر طرح توجیهی تولید روغن از سبوس برنج

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0