طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

شما میتوانید براحتی فایل طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی را با کمترین هزینه و بصورت فوری از این صفحه دریافت نمایید.کافیست بر روی خرید و دانلود کلیک کنید.

به کمک فایل طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی در زمان و هزینه خود صرفه جویی بزرگی خواهید کرد . تولید رنگدانه های سرامیکی می تواند به عنوان یک کسب و کار کوچک و متوسط تولیدی به عنوان صنایع تبدیلی کمک شایانی به خلق ارزش افزوده و اشتغال و …نماید.
این طرح توجیهی می تواند برای سرمایه گذارانی که به تولید رنگدانه های سرامیکی تمایل دارند ، کاربردی بوده و آنها را با میزان سرمایه گذاری ، هزینه ها و درآمدهای راه اندازی کارخانه تولید رنگدانه های سرامیکی آشنا سازد.
اکثر طرحهای توجیهی ارائه شده در این وبسایت دارای اطلاعات مورد نیاز در مورد زمین و ساختمان ، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ، روند و پروسه تولید ، حجم واردات و صادرات و میزان تولید با توجه به سال نگارش اولیه بوده و دید کلی بسیار خوبی در مورد طرح توجیهی مدنظر شما ارائه خواهد کرد.

طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

     طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

 

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع رنگ های سرامیکی

صنعت رنگدانه در قرن هیجدهم با محصولاتی مانند آبی برلین ( در سال ۱۷۰۴ ) آبی کبالت ( در سال ۱۷۷۷ ) سبزScheele و زرد کروم (۱۷۷۸) آغاز شد . در قرن نوزدهم ، اولترامارین ، سبزGuignet رنگدانه های کبالت ، رنگدانه های اکسید آهن و رنگدانه های کادمیم به فاصله کم از یکدیگر تولید شدند . در قرن بیستم ، رنگدانه ها به طور فزاینده ای مورد بررسی علمی قرار گرفتند .

در چند دهه گذشته ، رنگدانه های مصنوعی قرمز کادمیم ، آبی منگنز، قرمز مولیبدن و اکسیدهای مخلوط با بیسموت به بازار آمدند . دی اکسید تیتانیم با ساختار آناتاز یا روتایل و اکسید روی سوزنی به ترتیب به عنوان رنگدانه های سفید و پرکن معرفی شدند .

رنگدانه های لوستر ( رنگدانه های دارای جلوه فلزی، صدفی و تداخلی ) اهمیت قابل توجهی یافته اند . مهمترین مورد مصر ف رنگدانه ها در رنگ ها ، لاک الکل ها ، پلاستیک ها ، رنگ های هنری ، جوهرهای چاپ کاغذ و منسوجات ، تزئین چرم ، مواد ساختمانی ( سیمان ، آجرها و کاشی های سیمانی – عمدتا رنگدانه های بر پایه اکسید آهن و اکسید کروم ) چرم های مصنوعی ، پوشش های کف ، لاستیک ، کاغذ ، مواد آرایشی ، لعاب های سرامیکی و لعاب های فلز است .

صنعت رنگ به طور گسترده ای از رنگدانه های با کیفیت استفاده می کند . داشتن یک اندازه دانه بهینه و یکنواخت ضروری است ، زیرا این امر بر روی براقیت و قدرت پوشانندگی ، رنگ کنندگی و روشن کنندگی تأثیر می گذارد. لایه های رنگ نبا ید خیلی ضخیم باشند ، بنابراین به رنگدانه هایی با قدرت رنگ کنندگی و پوشانندگی خوب به همراه خواص پخش شوندگی بهینه مورد نیاز است .

رنگدانه های سفید برای سفید کردن و پوشاندن و نیز برای کاهش رنگ ( روشن کردن ) رنگدانه های رنگی و سیاه استفاده می شوند. ته رنگ ذاتی آن ها باید حداقل باشد . هنگام استفاده از یک رنگدانه برای یک کاربرد خاص ، معمولاً چندین نکته باید در نظر گرفته شود . خواص رنگ ( مثلا رنگ ، قدرت رنگ کنندگی یا قدرت روشن کنندگی و قدرت پوشانندگی ) در تعیین کارآیی و بنابراین اقتصادی بودن آن مهم است .

خواص زیر نیزاز اهمیت بسیار زیاد برخوردار هستند :

۱) خواص شیمیایی فیزیکی عمومی : ترکیب شیمیایی ، رطوبت ، مقدار نمک ، مقدار ماده محلول در آب واسید ، اندازه ذره ، چگالی و سختی

۲) پایداری: مقاومت در برابر نور، هوا، حرارت و مواد شیمیایی، خواص ضد خوردگی، حفظ براقیت

۳) رفتار در چسب ها : بر هم کنش با چسب ، قابلیت پخش شوندگی ، خواص ویژه در چسب های خاص ، سازگاری و جامد شدن

نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع رنگ های سرامیکی

در صنعت سرامیک سازی اصولا از رنگدانه برای جلا و تزئین استفاده می شود . در این صنعت رنگدانه های مختلف که بر پایه اکسیدهای فلزی استوار می باشند با اکسید سرامیکی ( سیلیس ) ترکیب شده و اصطلاحا لعاب سرامیک را تشکیل میدهد .

لعاب تولید شده را روی سرامیک پوشش میدهند و در کوره های مخصوص سرامیک پخت میشود . از آنجا که بخش لعاب سازی را اغلب شرکتهای سرامیک سازی انجام میدهند . اصولا تولید لعاب ، فرایند اختلاط ساده بوده و دارای تکنو لوژی پیچیده ای نمی باشد و در حال حاضر نیز تولید لعاب در واحدهای مجزا مرسوم نیست .

• انواع رنگدانه ها

اصولا رنگدانه ها دارای انواع و اقسام مختلفی می باشند که بر حسب کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش سعی شده است بیشتر تقسیم بندی در مورد رنگدانه های سرامیکی صورت گیرد . دراین تقسیم بندی رنگدانه ها به دو گروه سفید و رنگی تقسیم شده اند و در هر گروه نیز چند رنگدانه مهم که بیشترین کاربرد را در صنعت سرامیک دارد ، مورد بررسی قرار گرفته است .

رنگدانه های سفید

– اکسید تیتانیم

– اکسید روی ( سفید روی )

رنگدانه های رنگی

– رنگدانه های اکسید آهن

– رنگدانه های کادمیم

– سولفید کادمیم

– زرد کادمیم

– سولفوسلنید کادمیم ( قرمز کادمیم )

– سولفید جیوه کادمیم ( سینابار کادمیم )

رنگدانه های سفید

رنگدانه های سفید شامل دی اکسید تیتانیم ، اکسید روی (ZnO) سو لفید روی ، لیتوپون ( یک رنگدانه مخلوط تهیه شده از سولفید روی و سولفات باریم ) ، و سرب سفید ( کربنات سرب قلیایی ) هستند . خواص نوری رنگدانه های سفید ناشی از جذب نور پایین و پراکنش قوی و عمدتا غیر انتخابی نور در آنها است .

الف- اکسید تیتانیم

دی اکسید تیتانیم با و زن مولکولی ۹۰/۷۹ دارای سه شکل روتایل ، آناتاز و بروکیت است. روتایل و آناتازبه شکل صنعتی و به مقدار زیاد تولید می شوند و به عنوان رنگدانه و کاتالیزور و نیز در تولید سرامیک ها و مواد الکترونی استفاده می شوند . دی اکسید تیتانیم به دلیل برتری خواص پراکنشی آن نسبت به رنگدانه های سفید دیگر، پایداری شیمیایی و عدم سمیت آن از اهمیت زیادی به عنوان رنگدانه سفید برخوردار است . دی اکسید تیتانیم مهم ترین رنگدانه غیر آلی از نظر کمی است .

هنگامی که ازTiO2 به عنوان رنگدانه سفید استفاده می شود ، خواص رنگدانه ای آن بسیار مهم است. این خواص شامل قدرت روشن کنندگی ، قدرت پوشانندگی ، روشنی ، رنگ ، ایجاد براقیت ، ماتی ، قابلیت پخش شدن و مقاومت در برابر نور و هوازدگی است . این خواص تابعی از خلوص شیمیایی ، پایداری شبکه ، اندازه و توزیع اندازه ذرات و پوشش های ایجاد شده به وسیله فرآوری بعدی است. در ضمن این خواص به محیط واسط نیز بستگی دارند و معمولاً نمی توان آن را به صورت علمی و به درستی توصیف کرد .

ب- اکسید روی ( سفید روی )

خواص فیزیکی . اکسید روی یک پودر سفید نرم است که در اثر حرارت دادن در بالای ۳۰۰ C زرد می شود. نور UV را در طول موج های کوچکتر از ۳۶۶ nm جذب می کند اگر مقدار بسیار کمی از عناصر دو و سه ظرفیتی در شبکه بلوری آن وارد شود ، خواص نیمه هادی از خود بروز می دهد. ذرات اولیه ZnO حاصل از روش حرارتی ممکن است گرانوله(۰/۱-۵ mm ) یا سوزنی باشند .

خواص شیمیایی . اکسید روی آمفوتر است . با اسیدهای آلی و غیر آلی واکنش می کند و در قلیایی ها و محلول آمونیاک حل و تشکیل زینکات ( ترکیبات روی ) می دهد. به راحتی با گازهای اسیدی ( مانند CO2 و SO2 ترکیب می شود. در دمای بالا با اکسیدهای دیگر واکنش می کند و ترکیباتی مانند فرّیت های روی تشکیل می دهد .

رنگدانه های رنگی

تفاوت رنگدانه های رنگی با رنگدانه های سفید این است که ضرایب جذب و پراکنش رنگدانه های رنگی وابسته به طول موج است و مقدار آن ها بسیار پراکنده است . وابستگی این ضرایب به طول موج ، اندازه ذرات ، شکل ذره و توزیع آن ها در رنگ ، قدرت رنگ کنندگی و قدرت پوشانندگی این رنگدانه ها را تعیین می کند .

– رنگدانه های اکسید آهن

اهمیت فزاینده رنگدانه های اکسید آهن ناشی از غیر سمی بودن ، پایداری شیمیایی ، تنوع رنگی ( زرد ، نارنجی ، قرمز، قهوه ای تا سیاه ) و قیمت کم آن ها است. رنگدانه های اکسید آهن طبیعی و مصنوعی دارای ترکیبات معین با ساختار بلوری شناخته شده هستند :

رنگدانه های اکسید آهن مصنوعی به دلیل رنگ خالص ، خواص ثابت و قدرت رنگ کنندگی مناسب به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفته اند. انواع تک جزئی عمدتاً با رنگ های قرمز، زرد ، نارنجی و سیاه تولید می شوند. ترکیب آن ها مشابه کان ی های هماتیت ، گوئتیت ، لپیدوکروسیت و مگنتیت است . رنگدانه های قهوه ای معمولاً دارای مخلو ط هایی از قرمز و یا زرد و یا سیاه هستند .

فازهای قهوه ای یکنواخت مانند (Fe,Mn)2O3 و -Fe2O3 نیز تولید می شوند ، اما مقدار آن ها در مقایسه با مواد مخلوط کم است . -Fe2O3 فری مگنتیک از اهمیت زیادی در ساخت حافظه های مغناطیسی برخوردار است .

– رنگدانه های کادمیم

در میان رنگدان ه های غیر آلی ، رنگدانه های کادمیم دارای رنگ های قرمز و زرد درخشان با دوام هستند . همه رنگدانه های کادمیمی بر پایه سولفید کادمیم هستند . استفاده از روی به دلیل داشتن ثابت شبکه کوچکتر باعث ایجاد رنگدانه های زرد مایل به قرمز می شود.

جیوه و سلنیم باعث انبساط شبکه می شو ند. با افزایش مقدار سلنیم و به ویژه جیوه ، سایه های رنگی رنگدانه ها به سمت نارنجی ، قرمز و سرانجام قرمز سیر (bordeaux) تغییر می کند. رنگ درخشان رنگدانه های کادمیم عمدتاً ناشی از منحنی های بازتابش نسبتا ایده آل آن ها با یک شیب تند است .

– سولفید کادمیم ( زرد طلایی )

زرد کادمیم از سولفید کادمیم خالص ( زرد طلایی ) یا بلورهای مخلوط روی و سولفید کادمیم (Cd,Zn)S تشکیل شده است که در آن یک سوم کادمیم را می توان با روی جایگزین کرد . چگالی این رنگدانه g/cm3 4/5-4/8 و ضریب شکست آن ۵/۲- ۴/۲ است . اندازه ذرات آن تقریبا ۰/۲ μm و شکل آن ها مکعبی تا کروی است . زرد کادمیم در عمل در آب و قلیایی ها نامحلول است و حلالیت آن در اسیدهای معدنی رقیق کم است ، اما در اسیدهای معدنی غلیظ حل می شود و در نتیجه سولفید هیدروژن آزاد می کند .

– سولفوسلنید کادمیم ( قرمز کادمیم )

سلنید کادمیم خالص ، CdSe سیاه مایل به قهوه ای است و خواص رنگدانه ای ندارد. همانند سولفید کادمیم ، دارای دو شکل هگزاگونال و مکعبی است . سلنید کادمیم در اسید رقیق نامحلول است . در اسید کلریدریک غلیظ به سهولت سلنید هیدروژن آزاد می کند. کاملا در اسید نیتریک در حال بخار شدن حل می شود و طی آن یون های-۲ Se به یون های- SeO42 تبدیل می شوند . سلنید کادمیم یک نیمه هادی نوع n است .

قرمز کادمیم از سولفوسلنید کادم Cd(S,Se) تشکیل شده است و هنگامی ایجاد میشود که گوگرد موجود در شبکه سولفید کادمیم با سلنیم جایگزین شود . با افزایش مقدار سلنیم ، رنگ آن به نارنجی ، قرمز و سرانجام قرمز تیره تبدیل میشود . به همین ترتیب چگالی این رنگدانه ها از ۴/۴ تا ۶g/cm3/5 و ضریب شکست آنها از ۵/۲ تا ۸/۲ افزایش می یابد . این بلورها مکعبی یا کروی هستند و اندازه معمولی آن ها ۴ μm/0-3/0 است .

– سولفید جیوه کادمیم ( سینابار کادمیم )

کادمیم موجود در شبکه وورتزیت سولفید کادمیم میتواند توسط جیوه دو ظرفیتی جایگزین شود تا سولفید جیوه کادمیم ( سینابار کادمیم ) ایجاد شود . با افزایش جیوه، شبکه منبسط می شود و رنگ آن سیرتر میشود و از زرد به نارنجی و سرانجام قرمز تیره تغییر میکند .

خواص رنگی سینابار کادمیم مشابه خواص رنگدانه های قرمز کادمیم حاوی سلنیم است . استفاده از این رنگدانه های حاوی جیوه را می توان به دلایل اقتصادی توجیه کرد. لیکن کاربرد آن ها به دلیل در دسترس بودن جایگزین های غیر سمی از نظر زیست محیطی قابل توجیه نیست .

با خرید فایل طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی میتوانید یک دید کلی در مورد پروژه طرح توجیهی مد نظر خود بدست آورید و با داشتن این اطلاعات میتوانید پروژه تولید رنگدانه های سرامیکی را راحت تر و با هزینه کمتری به سرانجام برسانید.

بعد از پرداخت آنلاین فایل طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی بصورت اتوماتیک از طریق سایت قابل دانلود خواهد بود و همچنین یک نسخه از فایل طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی به ایمیل شما ارسال خواهد شد و شما میتوانید فایل طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی خریداری شده رو بعد از دانلود پرینت گرفته و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال نمایید.

با خرید و دانلود طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی در هزینه های خود صرفه جویی فراوانی خواهید کرد و با کمترین هزینه بیشترین اطلاعات در مورد پروژه تولید رنگدانه های سرامیکی (طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی) بدست خواهید آورد.

اطلاعات موجود در طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی (طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی) طبق استانداردهای موجود طی سالهای 1384 الی 1402 نگارش شده و آخرین نسخه موجود بعد از خرید قابل دانلود و استفاده خواهد بود و البته با توجه به نوسانات قیمت ارز قطعاً نیاز به تغییر خواهند داشت که این امر با توجه به قیمت مرجع موجود در خود فایل طرح توجیهی امر سختی نخواهد بود و قابل محاسبه میباشد.

در صورت نیاز به اجرای پروژه تولید رنگدانه های سرامیکی کارشناسنان خبره ما آماده ارائه طرح توجیهی طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی بر اساس نیاز و تناژ ظرفیت مد نظر میباشد و این طرحها بصورت استاندارد و طبق آخرین متدهای علمی و پیشرفته انجام خواهد گرفت.

تیم حرفه ای توجیهی صنعت با بیش از ۱۵ سال سابقه نگارش انواع طرحهای توجیهی در تمام زمینه های صنعتی و معدنی و خدماتی و کشاورزی و …. با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه در خدمت هموطنان عزیز میباشد و بزرگترین هدف ما رشد و تعالی صنعت این مرزو بوم بوده و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.شما میتوانید بعد از خرید فایل طرح توجیهی درخواستی خود با یکی از اعضای ارشد کانون مشاوران اعتباری و بانکی ایران بصورت رایگان مشاوره تلفنی داشته باشید.شماره تماس بلافاصله بعد از خرید در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در سریعترین زمان ممکن با مناسبترین قیمت طرح توجیهی اختصاصی خود را با آخرین استانداردهای موجود و تایید شده در سیستم بانکی تحویل بگیرید.

ممکن است شما با جستجوی کلمات زیر به وبسایت ما آمده باشید ! راه را کاملاً درست آمده اید.ما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیرید و به اهدافتان سریعتر و ارزانتر دست یابید:

دانلود طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

دانلود طرح امکان سنجی تولید رنگدانه های سرامیکی

دانلود رایگان طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

دانلود فایل طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

دانلود فایل pdf طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

دانلود فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان طرح توجیهی و امکان سنجی مقدماتی تولید رنگدانه های سرامیکی

دانلود رایگان طرح امکان سنجی مقدماتی تولید رنگدانه های سرامیکی

نگارش طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

طرح کامفار

طرح کامفار تولید رنگدانه های سرامیکی

طرح کامفار توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

کارشناس طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

کارشناس نگارش طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

طرح توجیهی ارزان قیمت تولید رنگدانه های سرامیکی

طرح توجیهی قیمت مناسب تولید رنگدانه های سرامیکی

وام بانکی طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

وام قرض الحسنه طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

وام بانک ملت طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

وام رسالت طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

وام مهر طرح توجیهی تولید رنگدانه های سرامیکی

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0