طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

شما میتوانید براحتی فایل طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی را با کمترین هزینه و بصورت فوری از این صفحه دریافت نمایید.کافیست بر روی خرید و دانلود کلیک کنید.

به کمک فایل طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی در زمان و هزینه خود صرفه جویی بزرگی خواهید کرد . تولید آهن اسفنجی می تواند به عنوان یک کسب و کار کوچک و متوسط تولیدی به عنوان صنایع تبدیلی کمک شایانی به خلق ارزش افزوده و اشتغال و …نماید.
این طرح توجیهی می تواند برای سرمایه گذارانی که به تولید آهن اسفنجی تمایل دارند ، کاربردی بوده و آنها را با میزان سرمایه گذاری ، هزینه ها و درآمدهای راه اندازی کارخانه تولید آهن اسفنجی آشنا سازد.
اکثر طرحهای توجیهی ارائه شده در این وبسایت دارای اطلاعات مورد نیاز در مورد زمین و ساختمان ، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ، روند و پروسه تولید ، حجم واردات و صادرات و میزان تولید با توجه به سال نگارش اولیه بوده و دید کلی بسیار خوبی در مورد طرح توجیهی مدنظر شما ارائه خواهد کرد.

طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

         طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

طرح تولید آهن اسفنجی

آهن احیای مستقیم (DRI)، که همچنین به نام آهن اسفنجی نیز شناخته می‌شود، از اکسایش-کاهش مستقیم سنگ‌آهن (به صورت کلوخه‌ها، گلوله‌ها یا خاکروبه‌ها) به آهن توسط گاز کاهنده یا کربن عنصری تولیدشده از گاز طبیعی یا زغال‌سنگ به‌وجود می‌آید. بسیاری از سنگ‌های معدنی برای احیای مستقیم مناسب هستند.
کاهش مستقیم به فرآیندهای حالت جامد اشاره دارد که اکسیدهای آهن را به آهن فلزی در دمای زیر نقطه ذوب آهن کاهش می‌دهد. آهن کاهش‌یافته نام خود را از این فرایندها به‌دست می‌آورد، یک نمونه از آن گرم کردن سنگ آهن در یک کوره در دمای بالای ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد (۱۴۷۰ تا ۲۱۹۰ درجه فارنهایت) در حضور کاهش‌دهنده گاز سنتز، ترکیبی از هیدروژن و کربن مونوکسید است.
شکل ظاهری آهن اسفنجی بصورت قطعات کروی (گندله) متخلخل که دارای ظاهری اسفنجی می باشد که به همین دلیل به آن اهن اسفنجی می گویند. آهن اسفنجی دارای عیار بالای آهن بوده که امروزه با توجه به کمبود ضایعات آهن و افزایش قیمت آن و همچنین مشکلات زیست محیطی رواج بیشتری دارد.

کاربرد آهن اسفنجی:

اهن اسفنجی جایگزین مناسبی برای ضایعات آهن است در نتیجه می توان با استفاده از این ماده درصد بالایی از مواد اولیه برای فراهم آوردن ذوب مورد نیاز واحدهای فولادسازی را بجای بهره گیری از ضایعات، تهیه نمود.
یکی از مهم ترین کاربردهای آهن اسفنجی در کوره های القائی می باشد. در کوره های القائی ای امکان وجود دارد که نزدیک به ۵۰ درصد آهن اسفنجی را جایگزین قراضه نمود. البته این نکته را در نظر بگیرید که برای استفاده از آن در کوره القایی، به دانش فنی و تجربه نیاز می باشد. بعلاوه اهن اسفنجی تحول بزرگی در ریخته گری مداوم صنعت فولاد ایجاد نموده است.

مراحل تولید آهن اسفنجی

برای تولید این آهن (Sponge Iron) روش‌ها و متد‌های متفاوتی وجود دارد اما ۳ نمونه از معروف‌ترین روش‌های موجود عبارتند از:
استفاده از گاز طبیعی
استفاده از زغال حرارتی
شیوه احیای مستقیم میدرکس.
در دو روش اول یعنی استفاده از گاز طبیعی و زغال حرارتی، اکسیژن موجود در انواع سنگ‌های آهن جدا میشود این اتفاق در دمای کمتر از نقطه ذوب یا همان ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد اتفاق می‌افتد. روش سوم یا همان احیای مستقیم یا میدرکس اما از آن جایی که به محل قرار گیری کارخانه و منابع موجود بستگی دارد. در این روش به علت استفاده بالا از ذغال سنگ آلوده، می توانید مقادیر بالایی از گاز‌های آلوده و سمی را وارد هوا کند. اما همچنان با توجه به ذخایر بالای ذغال سنگ همچنان از روش سوم در تولید این ماده استفاده می‌شود. در حال حاضر هند و ایران به عنوان بزرگترین تولید کنندگان این ماده اسفنجی شناخته می‌شوند.

روش‌های تولید آهن اسفنجی:

۱ . تولید آهن اسفنجی با استفاده از گاز طبیعی :

فرآیند تولید آهن اسفنجی با استفاده از گاز طبیعی عبارتند از:
روش H.Y.L اچ-وال-ال
روشpurofer پروفر
روش Midrex میدرکس

۲ . تولید آهن با استفاده از زغال حرارتی :

فناوری‌های تولید آهن اسفنجی مبتنی بر روش (RHF) Rotary Heart Furnace
تولید آهن به روش ITmK3
فن‌آوری تولید آهن اسفنجی در کوره دوار به روش SL/RN
فرآیند Corex.

۳ .تولید آهن اسفنجی به شیوه احیاء مستقیم میدرکس :

شایان ذکر است که انتخاب روش احیای مستقیم سنگ آهن، به مکان قرارگیری کارخانه تولیدکننده و منابع موجود در دسترس بستگی دارد. مثلاً در ایران، با توجه به منابع غنی گازی، انتخاب منابع گازی، انتخابی منطقی تر است و گاز بعنوان ماده احیا کننده کاربرد دارد. همانگونه که اطلاع دارید، بکاربردن منابع زغال سنگ برای احیاسازی، مشکلات آلودگی هوا را نیز به دنبال دارد و همچنین معادن آن به سهولت در دسترس قرار ندارند. اما هم اکنون بزرگترین تولیدکننده اهن اسفنجی در دنیا، کشور هندوستان است که با تکیه برمنابع زغال سنگ به احیای سنگ آهن می پردازد.

با خرید فایل طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی میتوانید یک دید کلی در مورد پروژه طرح توجیهی مد نظر خود بدست آورید و با داشتن این اطلاعات میتوانید پروژه تولید آهن اسفنجی را راحت تر و با هزینه کمتری به سرانجام برسانید.

بعد از پرداخت آنلاین فایل طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی بصورت اتوماتیک از طریق سایت قابل دانلود خواهد بود و همچنین یک نسخه از فایل طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی به ایمیل شما ارسال خواهد شد و شما میتوانید فایل طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی خریداری شده رو بعد از دانلود پرینت گرفته و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال نمایید.

با خرید و دانلود طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی در هزینه های خود صرفه جویی فراوانی خواهید کرد و با کمترین هزینه بیشترین اطلاعات در مورد پروژه تولید آهن اسفنجی (طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی) بدست خواهید آورد.

اطلاعات موجود در طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی (طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی) طبق استانداردهای موجود طی سالهای 1384 الی 1402 نگارش شده و آخرین نسخه موجود بعد از خرید قابل دانلود و استفاده خواهد بود و البته با توجه به نوسانات قیمت ارز قطعاً نیاز به تغییر خواهند داشت که این امر با توجه به قیمت مرجع موجود در خود فایل طرح توجیهی امر سختی نخواهد بود و قابل محاسبه میباشد.

در صورت نیاز به اجرای پروژه تولید آهن اسفنجی کارشناسنان خبره ما آماده ارائه طرح توجیهی طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی بر اساس نیاز و تناژ ظرفیت مد نظر میباشد و این طرحها بصورت استاندارد و طبق آخرین متدهای علمی و پیشرفته انجام خواهد گرفت.

تیم حرفه ای توجیهی صنعت با بیش از ۱۵ سال سابقه نگارش انواع طرحهای توجیهی در تمام زمینه های صنعتی و معدنی و خدماتی و کشاورزی و …. با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه در خدمت هموطنان عزیز میباشد و بزرگترین هدف ما رشد و تعالی صنعت این مرزو بوم بوده و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.شما میتوانید بعد از خرید فایل طرح توجیهی درخواستی خود با یکی از اعضای ارشد کانون مشاوران اعتباری و بانکی ایران بصورت رایگان مشاوره تلفنی داشته باشید.شماره تماس بلافاصله بعد از خرید در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در سریعترین زمان ممکن با مناسبترین قیمت طرح توجیهی اختصاصی خود را با آخرین استانداردهای موجود و تایید شده در سیستم بانکی تحویل بگیرید.

ممکن است شما با جستجوی کلمات زیر به وبسایت ما آمده باشید ! راه را کاملاً درست آمده اید.ما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیرید و به اهدافتان سریعتر و ارزانتر دست یابید:

دانلود طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

دانلود طرح امکان سنجی تولید آهن اسفنجی

دانلود رایگان طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

دانلود فایل طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

دانلود فایل pdf طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

دانلود فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان طرح توجیهی و امکان سنجی مقدماتی تولید آهن اسفنجی

دانلود رایگان طرح امکان سنجی مقدماتی تولید آهن اسفنجی

نگارش طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

طرح کامفار

طرح کامفار تولید آهن اسفنجی

طرح کامفار توجیهی تولید آهن اسفنجی

کارشناس طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

کارشناس نگارش طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

طرح توجیهی ارزان قیمت تولید آهن اسفنجی

طرح توجیهی قیمت مناسب تولید آهن اسفنجی

وام بانکی طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

وام قرض الحسنه طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

وام بانک ملت طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

وام رسالت طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

وام مهر طرح توجیهی تولید آهن اسفنجی

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0