طرح توجیهی بسته بندی خرما

شما میتوانید براحتی فایل طرح توجیهی بسته بندی خرما را با کمترین هزینه و بصورت فوری از این صفحه دریافت نمایید.کافیست بر روی خرید و دانلود کلیک کنید.

به کمک فایل طرح توجیهی بسته بندی خرما در زمان و هزینه خود صرفه جویی بزرگی خواهید کرد . بسته بندی خرما می تواند به عنوان یک کسب و کار کوچک و متوسط تولیدی به عنوان صنایع تبدیلی کمک شایانی به خلق ارزش افزوده و اشتغال و …نماید.
این طرح توجیهی می تواند برای سرمایه گذارانی که به بسته بندی خرما تمایل دارند ، کاربردی بوده و آنها را با میزان سرمایه گذاری ، هزینه ها و درآمدهای راه اندازی کارخانه بسته بندی خرما آشنا سازد.
اکثر طرحهای توجیهی ارائه شده در این وبسایت دارای اطلاعات مورد نیاز در مورد زمین و ساختمان ، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ، روند و پروسه تولید ، حجم واردات و صادرات و میزان تولید با توجه به سال نگارش اولیه بوده و دید کلی بسیار خوبی در مورد طرح توجیهی مدنظر شما ارائه خواهد کرد.

طرح توجیهی بسته بندی خرما

            طرح توجیهی بسته بندی خرما

مقدمه

هدف از اجرای این طرح فرآوری و بسته بندی خرما می باشد . با توجه به اینکه ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان خرما در جهان می باشد توجه به صنعت بسته بندی یکی از الزامات توسعه بازار خرمای ایران در داخل و خارج از کشور است. با انجام فرآوری و بسته بندی خرما ارزش خرمای کشور در بازارهای جهانی افزایش یافته و بدینوسیله سود آوری خوبی را برای طرح به وجود خواهد آورد.

خرما همواره به عنوان یکی از بالهای اقتصادی کشور به صادرات کمک زیادی نموده است .این میوه ی بهشتی در کشور ما دارای انواع فراوان می باشد .

ایران را می توان جزو دسته کشورهایی دانست که دارای شرایط مناسب برای رشد خرما می باشد. این شرایط چنان هماهنگ و تامین شده جهت رشد خرمای مرغوب می باشد که می توان گفت شاید در هیچ کجای دنیا به چنین هماهنگی و فراهم آوری شرایط مناسب اشاره نشده است.

از آنجا که این شرایط زمینه را برای رشد بهتر و بیشتر انواع خرماها در ایران فراهم می آورد، لذا می توان بهترین و مرغوب ترین محصولات را از آن خود ساخت. خرما پیارم و خرما مضافتی از جمله خرماهای تولیدی ایران هستند که در جهان طرفداران زیادی دارد.

به همین جهت نمونه خرماهای مرغوب ایرانی را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت زیرا محل کشت و شرایط مهیا شده جهت رشد این نوع خرما ها فقط در زمین های برخی نقاط ایران امکانپذیر است و کشت حاصلخیز و مفید را دربردارد.

کشورهای بسیاری در صدد آن اند تا بتوانند بخشی از مرغوبیت خرماهای تولیدی ایران را در تولیدات خود محقق سازند ، درصورتی که این امر ممکن نخواهد بود و علت آن جز شرایط مناسب کشت نمی باشد.

از آنجا که خرید خرما توسط کشورهای اروپایی از ایران همیشگی بوده، اکثریت این کشورها به دنبال کیفیت و طعم خاص و منحصر بفرد خرماهای ایرانی می باشند. حال جالب است بدانید کشوری مانند هند بیشترین خرید خرما را از ایران داشته و دارد.

این کشورها از آن جهت به دنبال خرید خرما از ایران هستند که چون در کشورهای اروپایی شرایط مناسب آب و هوایی کافی وجود ندارد، لذا زمینه برای کشت و پرورش خرما امکان ندارد.

به همین جهت نه تنها در تناژهای بالا بلکه حجم انبوه و به صورت عمده خرما را خریداری می کنند تا ضمن اینکه جوابگوی نیازهای کشور خودشان باشد، بتوانند به سایر کشورها نیز صادر نمایند.

از این رو شرکت های زیادی در زمینه تولید و بسته بندی خرما فعال اند .

نحوه کشت و تکثیر خرما

کشت خرما در مناطق خاصی از جهان صورت می گیرد و در بقیه نقاط جهان امکان کشت و عمل آوری خرما وجود ندارد . از نقطه نظر جغرافیایی این مناطق فاصله بین مدار ۲۹ تا ۳۹ درجه عرض شمالی و آن هم تا ارتفاع ۱۵۰۰ متری سطح دریا تعریف شده است .

کشور ایران به لحاظ قرار گرفتن در این منطقه جغرافیایی ، از نظر کشت خرما و توسعه باغات خرما دارای مزیت مناسبی می باشد . به نحوی که با تولید حدود یک میلیون تن خرما در سال جزو ۳ تولید کننده اول جهان می باشد.

بر اساس اطلاعات موجود در طرح توجیهی وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید خرمای کشور از ۱۰۰۶ هزار تن در سال ۸۷ به ۱.۳ میلیون تن در سال ۹۸ افزایش یافته است. در حال حاضر خرمای ایران به علت عدم فرآوری مناسب، دارای قیمت های پایین در بازارهای جهانی است .

تکثیر خرما عمدتا به وسیله کشت پاجوش صورت می گیرد. این پاجوشها در سن ۶-۵ سالگی از نخل اصلی جدا شده و در نخلستان جدید کشت می شود. هر نخل در حدود ۱۲-۶ بار (خوشه) می دهد و حدود ۶ سال پس از کشت پاجوش، اولین محصول خرما به دست می آید. میوه خرما ۶-۵ ماه بعد از عمل لقاح می رسد و ۶۰-۲۰ گرم وزن دارد.

داخل قسمت شیرین گوشتی میوه، هسته ای به رنگ قهوه ای روشن یا قهوه ای تیره با یک شکاف طولی می باشد. وزن خوشه های خرما تا ۳۵ کیلوگرم می رسد که از جمله مواد غذایی و کشاورزی مورد استفاده بشر و یکی از منابع ثروت کشور و مهمترین کالای کشاورزی صادراتی محسوب می شود.

شرح کامل فرآیند تولید

  • بسته بندی خرما

    بسته بندی خرما به روش صنعتی مدرن که قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی و کشورهای صادر کننده می باشد عبارت است از :

    خرمای خریداری شده از تولید کنندگان به کارخانه ارسال می گردد و توسط باسکول وزن شده و در سکوهای تخلیه باراندازی می گردد. جهت نظارت دقیق بر محصولات خرما پیشنهاد میشود که طی دستورالعمل مشخصی از زمان برداشت محصول تا تحویل به کارخانه نظارت مستقیم تولید توسط نمایندگان کارخانه انجام شود.

    پس از تخلیه و تحویل خرما چنانچه ضایعات آن کمتر از ۲ درصد باشد در جعبه های مخصوص قرار گرفته و جهت ضدعفونی آماده می شود. عمل ضدعفونی کردن برای تمام خرماهای وارده به کارخانه و در اطاقهای مخصوص به صورت اتوماتیک و با گاز متیل بروماید صورت می گیرد.

    پس از این مرحله به اندازه ظرفیت ماشین آلات تولید، خرما به قسمت شستشو برده می شود. خرما شسته شده توسط ریل های مخصوص به دستگاه خشک کن وارد می شوند و یا تنظیم دستگاه علاوه بر خشک کردن آب شستشو، میزان رطوبت موجود در خرما از ۳۰ درصد به حدود ۲۰-۱۵ درصد می رسد.

    دستگاه خشک کن معمولا دارای دو قسمت اصلی و ثانویه بوده که درجه حرارت قسمت اصلی آن بیشتر از قسمت ثانویه می باشد و این اختلاف درجه حرارت ایجاد جریان های متقابلی نموده که باعث تسریع در خشک شدن طبیعی خرما شده و در کیفیت آن تغییری ایجاد نمی نماید.

    پس از خشک شدن، مرحله درجه بندی و بازرسی شروع می شود. در این قسمت خرمایی که از هر نظر وضع رضایت بخشی نداشته باشد جدا شده و بقیه به منظور جذب بازارهای داخلی و خارجی بسته بندی می شود.

    موادی که از نظر درجه بندی حائز اهمیت است عبارتند از:

    • درجه بندی از نظر اندازه
      ریز – درشت
    • درجه بندی از نظر رنگ
      روشن – تیره
    • درجه بندی از نظر استقامت
      نرم یا سخت

    پس از مرحله درجه بندی خرما توسط نقاله های مخصوص به قسمت توزین وارد شده و در بسته های ۵۰۰، ۲۵۰ و ۱۰۰۰ گرمی قرار گرفته و روکش می شود. پس از این مرحله بسته های خرما در کارتن های مناسب گذاشته شده و برای نگهداری به سردخانه ارسال می شود.

  • قند مایع، شیوه و دیگر مشتقات

    خرماهایی که در هنگام درجه بندی در طبقه ۲ و ۳ قرار می گیرند پس از ورود به کارخانه از طریق فرآیند زیر تبدیل به مشتقات مختلفی می گردند که به بهره برداری صنعتی از خرما معروف میباشد.

    خرما پس از دریافت وارد قسمت تبدیل شده و پس از تزریق، وارد دستگاههای مخصوص باز کردن دانه ها و خرد کردن می گردد. هسته خرما که در این مرحله جدا می شود در یک فرآیند جداگانه برای تهیه خوراک و روغن استفاده می گردد. خرمای بدون پوسته و هسته و با افزودن آب داغ و ماده تصفیه کننده و رسوب کننده، آماده شیره گیری می گردد.

    شیره خرما در دو مرحله از صافی های مخصوص می گذرد دو وارد قسمت مبادلات شیمیایی می گردد. در این قسمت از طریق مبادله کاتیونها و انیون های شیمیایی و رنگ زدایی توسط اسید و سود به قسمت دیگری و برای تصفیه نهایی وارد میشود. در آخرین مرحله از تصفیه شیره، مقدار pH به کمک اسید استیک تنظیم شده و از صافی عبور نموده، تبخیر و پاستوریزه می گردد و در نهایت در ظروف مخصوص بسته بندی می گردد.

با خرید فایل طرح توجیهی بسته بندی خرما میتوانید یک دید کلی در مورد پروژه طرح توجیهی مد نظر خود بدست آورید و با داشتن این اطلاعات میتوانید پروژه بسته بندی خرما را راحت تر و با هزینه کمتری به سرانجام برسانید.

بعد از پرداخت آنلاین فایل طرح توجیهی بسته بندی خرما بصورت اتوماتیک از طریق سایت قابل دانلود خواهد بود و همچنین یک نسخه از فایل طرح توجیهی بسته بندی خرما به ایمیل شما ارسال خواهد شد و شما میتوانید فایل طرح توجیهی بسته بندی خرما خریداری شده رو بعد از دانلود پرینت گرفته و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال نمایید.

با خرید و دانلود طرح توجیهی بسته بندی خرما در هزینه های خود صرفه جویی فراوانی خواهید کرد و با کمترین هزینه بیشترین اطلاعات در مورد پروژه بسته بندی خرما (طرح توجیهی بسته بندی خرما) بدست خواهید آورد.

اطلاعات موجود در طرح توجیهی بسته بندی خرما (طرح توجیهی بسته بندی خرما) طبق استانداردهای موجود طی سالهای 1384 الی 1402 نگارش شده و آخرین نسخه موجود بعد از خرید قابل دانلود و استفاده خواهد بود و البته با توجه به نوسانات قیمت ارز قطعاً نیاز به تغییر خواهند داشت که این امر با توجه به قیمت مرجع موجود در خود فایل طرح توجیهی امر سختی نخواهد بود و قابل محاسبه میباشد.

در صورت نیاز به اجرای پروژه بسته بندی خرما کارشناسنان خبره ما آماده ارائه طرح توجیهی طرح توجیهی بسته بندی خرما بر اساس نیاز و تناژ ظرفیت مد نظر میباشد و این طرحها بصورت استاندارد و طبق آخرین متدهای علمی و پیشرفته انجام خواهد گرفت.

تیم حرفه ای توجیهی صنعت با بیش از ۱۵ سال سابقه نگارش انواع طرحهای توجیهی در تمام زمینه های صنعتی و معدنی و خدماتی و کشاورزی و …. با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه در خدمت هموطنان عزیز میباشد و بزرگترین هدف ما رشد و تعالی صنعت این مرزو بوم بوده و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.شما میتوانید بعد از خرید فایل طرح توجیهی درخواستی خود با یکی از اعضای ارشد کانون مشاوران اعتباری و بانکی ایران بصورت رایگان مشاوره تلفنی داشته باشید.شماره تماس بلافاصله بعد از خرید در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در سریعترین زمان ممکن با مناسبترین قیمت طرح توجیهی اختصاصی خود را با آخرین استانداردهای موجود و تایید شده در سیستم بانکی تحویل بگیرید.

ممکن است شما با جستجوی کلمات زیر به وبسایت ما آمده باشید ! راه را کاملاً درست آمده اید.ما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیرید و به اهدافتان سریعتر و ارزانتر دست یابید:

دانلود طرح توجیهی بسته بندی خرما

دانلود طرح امکان سنجی بسته بندی خرما

دانلود رایگان طرح توجیهی بسته بندی خرما

دانلود فایل طرح توجیهی بسته بندی خرما

دانلود فایل pdf طرح توجیهی بسته بندی خرما

دانلود فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان طرح توجیهی و امکان سنجی مقدماتی بسته بندی خرما

دانلود رایگان طرح امکان سنجی مقدماتی بسته بندی خرما

نگارش طرح توجیهی بسته بندی خرما

طرح کامفار

طرح کامفار بسته بندی خرما

طرح کامفار توجیهی بسته بندی خرما

کارشناس طرح توجیهی بسته بندی خرما

کارشناس نگارش طرح توجیهی بسته بندی خرما

طرح توجیهی ارزان قیمت بسته بندی خرما

طرح توجیهی قیمت مناسب بسته بندی خرما

وام بانکی طرح توجیهی بسته بندی خرما

وام قرض الحسنه طرح توجیهی بسته بندی خرما

وام بانک ملت طرح توجیهی بسته بندی خرما

وام رسالت طرح توجیهی بسته بندی خرما

وام مهر طرح توجیهی بسته بندی خرما

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0