طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

شما میتوانید براحتی فایل طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز را با کمترین هزینه و بصورت فوری از این صفحه دریافت نمایید.کافیست بر روی خرید و دانلود کلیک کنید.

به کمک فایل طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز در زمان و هزینه خود صرفه جویی بزرگی خواهید کرد . ایجاد مولد خانگی بیوگاز می تواند به عنوان یک کسب و کار کوچک و متوسط تولیدی به عنوان صنایع تبدیلی کمک شایانی به خلق ارزش افزوده و اشتغال و …نماید.
این طرح توجیهی می تواند برای سرمایه گذارانی که به ایجاد مولد خانگی بیوگاز تمایل دارند ، کاربردی بوده و آنها را با میزان سرمایه گذاری ، هزینه ها و درآمدهای راه اندازی کارخانه ایجاد مولد خانگی بیوگاز آشنا سازد.
اکثر طرحهای توجیهی ارائه شده در این وبسایت دارای اطلاعات مورد نیاز در مورد زمین و ساختمان ، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ، روند و پروسه تولید ، حجم واردات و صادرات و میزان تولید با توجه به سال نگارش اولیه بوده و دید کلی بسیار خوبی در مورد طرح توجیهی مدنظر شما ارائه خواهد کرد.

طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

        طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید مولد خانگی بیوگاز

بیوگاز به نام گاز مرداب نیز شهرت یافته با ترکیبی از متان ‎(CH4) و دی اکسیدکربن( ۲CO) و بوی قابل تشخیص مانند تخم مرغ گندیده . سبک تر از هوا می باشد و طبق مطالعات انجام گرفته در هندوستان آنالیز بیوگاز که میزان درصد گاز متان آن بستگی به دمای هاضم داشته و هر چه دمای هاضم پایین تر باشد درصد متان آن بیشتر و ارزش حرارتی بالاتری دارد ولی میزان گاز تولید شده کمتر است .

مواد اولیه بیوگاز پس مانده های الی زباله ، مواد زائد حیوانی، مواد زائد گیاهی ، فضولات انسانی و لجن فاضلاب می باشد . بیوگاز ها به دو دسته زیر تقسیم می شوند .

۱٫ بیوگازهای با بار آلی ورودی زیاد

۲٫ بیوگازهایی با بار آلی ورودی کم

دستگاه های فوق دارای تفاوتهایی در میزان گاز تولیدی ، زمان ماند و نحوه راهبری می باشند .

دمای احتراق بیوگاز حدود ۷۰۰ درجه سانتیگراد ( دمای احتراق گازوئیل ۳۵۰ درجه سانتیگراد و نفت و پروپان ۵۰۰ درجه سانتیگراد ) و دمای شعله حاصل از آن ۸۷۰ درجه سانتیگراد است . بیوگاز مانند سایر سوخت های گاز قابل احتراق بوده و با نسبت ۱-۲۰ با هوا مخلوط شده و سرعت اشتغال آن بالا می باشد .

ارزش حرارتی آن در حدود ۶ کیلووات ساعت بر مترمکعب است ( یعنی برابر ارزش حرارتی نیم لیتر سوخت گازوئیل ) فشار لازم و مطلوب برای پخت و پز با بیوگاز بین ۵ تا ۲۰ سانتیمتر ستون آب می باشد. ارزش حرارتی متان خالص در حدود ۹۰۰۰ کیلو کالری بر متر مکعب می باشد .

• چگونگی تولید بیوگاز

دستگاه های بیوگاز در شکل کلی از دو حوضچه ورودی و خروجی و یک مخزن تخمیر( هاضم ) و یک مخزن گاز تشکیل شده اند که شرایطی از قبیل آب و هوا ، فرهنگ ، اقتصاد و تکنولوژی باعث وجود اشکال مختلف و مدلهای گوناگون گردیده است . در تمام این دستگاه ها آب و مواد اولیه در حوضچه ورودی مخلوط شده و از آنجا به مخزن تخمیر هدایت شده که پس از تخمیر و تولید گاز با اضافه کردن مواد اولیه به سوی مجرای خروجی و حوضچه خروجی هدایت می گردند .

اگر دستگاه بیوگاز با دقت کافی و در محل استقرارش درست به کار گرفته شود و بتواند نیازهای انرژی و کود غنی برای کشاورزی تولید کند صاحب آن از داشتن چنین دستگاهی خوشحال می شود ولی از نظر نوع و چگونگی کارکرد ، دستگاههای متفاوتی در جهان ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است ولی سه نوع کلی آن که بیشترین طرفدار و بیشترین مصرف کننده را به خود اختصاص داده ، مورد بحث قرار می دهیم و بدیهی است روش کار و فعالیت بقیه دستگاه ها نیز مشابه اینها می باشد .

۱٫ دستگاه بیوگاز با سرپوش شناور که به مدل هندی معروف است . این دستگاه که در هند طرفدار زیادی داشته و هزاران دستگاه از این نوع در هندوستان در حال تولید بیوگاز می باشند .

مواد اولیه از حوضچه ورودی پس از مخلوط با آب به داخل مخزن تخمیر که در داخل زمین قرار دارد هدایت شده و پس از تولید گاز مواد تخمیر شده به طرف حوضچه خروجی که در راستای حوضچه ورودی قرار گرفته حرکت کرده و گاز تولیدی در داخل محفظه فلزی گاز که به صورت معکوس روی دهانه مخزن تخمیر قرار گرفته ، جمع آوری می شود .

۲٫ دستگاه بیوگاز با مخزن مشترک و ثابت که به مدل چینی شهرت یافته است . به صورت مخزن گنبدی شکل و در عمق زمین ساخته می شود . مخزن گاز و تخمیر مشترک می باشد و به علت جای گیری دستگاه در عمق زمین از نظر صرفه جویی در مکان و فضای مورد نیاز و تثبیت حرارت و مقاومت دستگاه در مناطق سردسیری باعث شده که به اهمیت و کارآیی آن افزوده شود .

۳٫ دستگاه بیوگاز با نسبت طول به عرض زیاد که به مدل تایوانی شهرت یافته اند . این دستگاه می تواند ار جنسهای مختلفی همچون فلزات PVC و فایبرگلاس ساخته شود . نسبت طول به عرض در این سیستم زیاد می باشد. نوع جریان در آن Plug Flow می باشد و زمان ماند میکروبی و هیدرولیکی آن به دلیل نداشتن لجن برگشتی با یکدیگر برابر می باشد و حدود ۰۶ روز است .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید مولد خانگی بیوگاز

بیوگاز را به عنوان منبع عالی و ممتاز انرژی های تجدید پذیر برای جانشینی گاز طبیعی ، و دیگر سوخت های فسیلی قرار داده است. امروزه از بیوگاز در گرم کردن دیگ های بخار کارخانه ها ، موتور ژنراتورها برای تولید برق ، گرم کردن خانه ها و پخت و پز استفاده می شود .

کشور های عمده تولید کننده مولد خانگی بیوگاز :

کشورهای اروپای غربی ، جنوب شرقی آسیا و به ویژه چین و هندوستان این فناوری بسیار قابل توجه است . سوئد یکی از بهترین مصرف کنندگان بیوگاز در صنعت حمل و نقل است .

فرایند تولید مولد خانگی بیوگاز

برای تولید بیوگاز در مناطق روستایی ، و مجتمع های کشاورزی و دامپروری و کشتارگاه ، می توان اقدام به ساخت دستگاه بیوگاز کرد ، که ساخت آن بسیار آسان واز بخش های زیر تشکیل شده است :

• تانک تخمیر

تانک تخمیربخش اصلی دستگاه بیوگاز است ، که معمولاً به شکل استوانه و از جنس آجر و یا بتون ساخته می شود . این تانک را می توان یا به صورت کامل درون زمین و یا بخشی از آن را در روی زمین ساخت . مواد زاید آلی پس از ورود به تانک به مدت یک تا دو ماه در آن نگهداری می شوند .

در طول این مدت، مواد زاید آلی درشرایط بی هوازی و براثر فعالیت باکتری ها تجزیه می شوند . نتیجه این تجزیه، تولید بیوگاز و مقداری بیوماس است ، که با تخلیه مرتب بیوماس و اضافه کردن مواد زاید جدید در تمام روزهای سال ، می تواند ادامه داشته باشد .

• محفظه گاز

این محفظه به صورت سرپوشی شناور یا ثابت ، از جنس فلزی یا بتونی در روی بخش فوقانی تانک تخمیر، قرار می گیرد . گازهای تولیدی در تانک تخمیر در بخش زیر این سرپوش جمع می شود ، که از طریق لوله کشی می توان آن را به نقطه مصرف انتقال داد . نکته مهم در باره این محفظه این است ، که از افزایش فشار گاز در این محفظه جلوگیری شود ؛ بنابراین با نصب فشار سن دراین محفظه می توان فشار گاز را کنترل کرد .

• لوله های ورودی و خروجی

هدف از لوله های ورودی و خروجی در دستگاه بیوگاز، ورود مواد خام و تخلیه بیوماس از تانک تخمیر است . جنس لوله ها را می توان از نوع پلاستیکی یا بتونی انتخاب کرد . در مناطق روستایی هرخانوار می تواند ، به طور انفرادی یک دستگاه بیوگاز داشته باشد ، و یا چند خانوار ساکن در کنار هم می توانند به طور اشتراکی یک دستگاه بیوگاز بسازند. براساس محاسبات انجام شده ، کود حاصل از سه راس گاو و یا چند راس گوسفند ، پاسخ گوی تولید گاز مصرفی هر خانوار در طول سال است .

که این میزان تولید گاز، حدود ۵۶۶ لیتر به ازای هر کیلوگرم فضولات تجزیه شده است . بهره برداری و نگهداری از دستگاه بیوگاز به مهارت خاصی نیاز ندارد ، و هرکس به راحتی می تواند از آن استفاده کند . با توجه به موارد یادشده ، لزوم برنامه ریزی ، برای گسترش منابع انرژی غیرنفتی و استفاده از انرژی های نو در کشورمان ، به خوبی احساس می شود .

با انجام مطالعات و تحقیقات و مشارکت در ساخت دستگاه های بیوگاز در مناطق روستایی ، می توان در مصرف سوخت های نفتی به شدت صرفه جویی کرد . در یک نتیجه گیری کلی استفاده از بیوگاز در زندگی روزمره می تواند ، فایده های زیر را به دنبال داشته باشد.

– بیوگاز به عنوان یک منبع انرژی محلی و تجدید شونده

– بهبود وضعیت ایمنی صنعتی و خانگی ، همچنین سودآور بودن آن

– بهبود وضعیت کیفیت هوا و کاهش بوهای نامطبوع ،

– کاهش انتشارگازهای گلخانه ای دشمن لایه ازون ،

– رشد اقتصادی و تضمین منبع انرژی ،

– جمع آوری مواد زاید و حیوانی در یک نقطه و جلوگیری از پراکندگی آنها در محیط اطراف ،

– استفاده از بیوماس تولیدی به عنوان کود سالم و مطمئن در کشاورزی

با خرید فایل طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز میتوانید یک دید کلی در مورد پروژه طرح توجیهی مد نظر خود بدست آورید و با داشتن این اطلاعات میتوانید پروژه ایجاد مولد خانگی بیوگاز را راحت تر و با هزینه کمتری به سرانجام برسانید.

بعد از پرداخت آنلاین فایل طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز بصورت اتوماتیک از طریق سایت قابل دانلود خواهد بود و همچنین یک نسخه از فایل طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز به ایمیل شما ارسال خواهد شد و شما میتوانید فایل طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز خریداری شده رو بعد از دانلود پرینت گرفته و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال نمایید.

با خرید و دانلود طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز در هزینه های خود صرفه جویی فراوانی خواهید کرد و با کمترین هزینه بیشترین اطلاعات در مورد پروژه ایجاد مولد خانگی بیوگاز (طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز) بدست خواهید آورد.

اطلاعات موجود در طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز (طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز) طبق استانداردهای موجود طی سالهای 1384 الی 1402 نگارش شده و آخرین نسخه موجود بعد از خرید قابل دانلود و استفاده خواهد بود و البته با توجه به نوسانات قیمت ارز قطعاً نیاز به تغییر خواهند داشت که این امر با توجه به قیمت مرجع موجود در خود فایل طرح توجیهی امر سختی نخواهد بود و قابل محاسبه میباشد.

در صورت نیاز به اجرای پروژه ایجاد مولد خانگی بیوگاز کارشناسنان خبره ما آماده ارائه طرح توجیهی طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز بر اساس نیاز و تناژ ظرفیت مد نظر میباشد و این طرحها بصورت استاندارد و طبق آخرین متدهای علمی و پیشرفته انجام خواهد گرفت.

تیم حرفه ای توجیهی صنعت با بیش از ۱۵ سال سابقه نگارش انواع طرحهای توجیهی در تمام زمینه های صنعتی و معدنی و خدماتی و کشاورزی و …. با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه در خدمت هموطنان عزیز میباشد و بزرگترین هدف ما رشد و تعالی صنعت این مرزو بوم بوده و در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.شما میتوانید بعد از خرید فایل طرح توجیهی درخواستی خود با یکی از اعضای ارشد کانون مشاوران اعتباری و بانکی ایران بصورت رایگان مشاوره تلفنی داشته باشید.شماره تماس بلافاصله بعد از خرید در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در سریعترین زمان ممکن با مناسبترین قیمت طرح توجیهی اختصاصی خود را با آخرین استانداردهای موجود و تایید شده در سیستم بانکی تحویل بگیرید.

ممکن است شما با جستجوی کلمات زیر به وبسایت ما آمده باشید ! راه را کاملاً درست آمده اید.ما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیرید و به اهدافتان سریعتر و ارزانتر دست یابید:

دانلود طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

دانلود طرح امکان سنجی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

دانلود رایگان طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

دانلود فایل طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

دانلود فایل pdf طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

دانلود فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان فایل طرح توجیهی

دانلود رایگان طرح توجیهی و امکان سنجی مقدماتی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

دانلود رایگان طرح امکان سنجی مقدماتی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

نگارش طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

طرح کامفار

طرح کامفار ایجاد مولد خانگی بیوگاز

طرح کامفار توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

کارشناس طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

کارشناس نگارش طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

طرح توجیهی ارزان قیمت ایجاد مولد خانگی بیوگاز

طرح توجیهی قیمت مناسب ایجاد مولد خانگی بیوگاز

وام بانکی طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

وام قرض الحسنه طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

وام بانک ملت طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

وام رسالت طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

وام مهر طرح توجیهی ایجاد مولد خانگی بیوگاز

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0